Debela peč, 2014m, als alps julians

Dijous 19 de Juliol del 2012

Aprofitant uns dies de vacances per Eslovènia, pugem a aquest pic, que queda retallat sobre una vall secundària del massís del Triglav, i té molt bones vistes de les parets oest del Triglav i sobretot del Rjavina.

Comencem a la carretera prop de la senyal de l'anomenat hôtel Šport prop de Goreljek a altiplà de Pokljuka. Com desconeixem les costums del lloc deixem el cotxe massa aviat, i seguim a peu una pista ampla enmig d'un bosc d'avets alts i drets. Travessem les granges de Javornik, al fons es veu el pic. Després de les granges creuem una pista on també es pot arribar en cotxe, i on comença la pujada. Es segueix pel bosc d'avets pujant fins al pla de Lipanca, on hi ha el refugi de Blejska koča. Fins aquí el camí és prou bo com per què hi pugi el guarda amb un Lada Niva, tot i que a trossos no s'entén com hi cap.

Fem un descans i seguim cap amunt. S'agafa un camí cap a la dreta i es va seguint pel mig del bosc. Normalment on hi ha desviacions hi ha senyals indicant la direcció bona. Finament s'arriba a un coll des d'on es veu el pic, que està allà mateix sobre el paper, però que essent terreny càrstic encara cal una estona de pujades i baixades per arribar-hi.

A l'altra banda el pic cau e picat sobre la vall de Krma, més de 1000 metres més avall. Les vistes al Triglav son molt bones, llàstima que fa una mica de calitja que ho enterboleix. Dalt el cim hi ha un segell clavat a la roca perquè et marquis al carnet de ruta que has passat per allà. Llàstima que no tenim un tampó de tinta per poder marcar a la llibreta el segell del cim -qui no du un tampó de tinta a la motxilla-.

La baixada és pel mateix camí.

Ascensió feta per la Maite Salom i en Lluís Pujol.

-L'ascensió pot ser força més curta si es va per la pista que du al final dels prats de Javornik
-Porteu un tampó de tinta i una llibreta per marcar-la amb el segell del cim.

El Debela peč -el primer de l'esquerra- des de la vall de Krma. Vem pujar per l'altra banda.

Les granges de Javornik amb la carena dels cims al fons, aquesta vegada per la banda que vam pujar