VALL DE GERBER - AMITGES

Diumenge 19 de Febrer del 2012

Dissabte sortim del pàrquing de la Mare de Déu de les Ares a la Carretera del Port de la Bonaigua amb els esquís als peus. Remuntem l’estètica Vall de Gerber, passant pel mig l’estany de Gerber del tot cobert de neu. Continuem enllaçant comes i canals i deixem a la nostra dreta el refugi Gerber o Mataró. Ens decantem cap el SE per encarar les pales del coll de Bassiero que superem amb esquís a l'esquena. Així com el següent coll de la coma de l’Abeller. La vessant sud també l’hem de baixar uns metres amb la mateixa tècnica fins que ens podem calçar els esquís que ja no ens traurem fins el refugi d’Amitges.
Diumenge pugem per la normal del Pic Saboredo per la coma d’Amitges fins el coll entre el Pic d’Amitges i Saboredo. El dia no es tan espectacular com ahir, i fent un exercici de navegació, arribem al coll de l’Estany Gelat (amb unes cornises de por) pel qual tornem a la vall de Gerber fent un descens memorable fins la carretera de la Bonaigua.
Mónica,Mireia,Miquel,Pedro,Adrià,Cèsar.-

Estany de Gerber

coll Estany Gelat i Pic Gerber

Coll de la Coma de l'Abeller