Slovenia - Travessa pels Alps Julians

Dimecres 14 de Setembre del 2011

El passat mes d’agost vam anar a fer una travessa pels Alps Julians de la qual us fem un breu resum. Em pogut recopilar força informació al llarg del viatge, així doncs, si algú està interessat, es pot posar en contacte amb naltros a través de mail a: habitaton@gmail.com
Travessa de 5 dies, amb inici a Kranjska Gora, situat al nord del Parc Nacional Triglav i amb finalització a Stara Fuzina, al sud-est del mateix.
Vam arribar a Kranjska Gora a primera hora del mati procedents de Venezia. A Kranjska Gora vam agafar un bus que ens va pujar el Port del Vršič. Molt a prop d’on ens deixà el bus, es troba el refugi Tičarjev dom, a on vam fer nit.

Primer dia: Tičarjev dom (1.618 m.) – Razor (2.601 m.)- Pogačnikov dom (2.050 m.)
Des de el refugi seguim les marques de la ruta 1 per un sender que acaba convertint-se en un corriol molt estret però sense pèrdua. Únicament trobem una mica de dificultat en una zona de trepada que es fa una mica difícil a conseqüència de la neu caiguda la nit anterior. Arribem al coll Sedlo Planja (2.349 m.) i aquí ens enfilem fins a fer cim al Razor (2.601 m.). Baixem pel mateix camí i continuem la mateixa ruta 1 fins al refugi Pogačnikov dom (2.050 m.).

Segon dia: Pogačnikov dom (2.050 m.) – Križ (2.410 m.) - Aljažev dom (1.015 m.)
Sortim del refugi direcció al Skrlatica fins arribar a un coll que ens deixa a pocs metres del cim del Križ (2.410 m.) que fem sense cap dificultat. D’aquí comencem la baixada passant pel Bivac IV, on s’acostuma a fer nit per pujar al Skrlatica. Naltros no disposem de temps suficient per fer-ho, així que continuem baixant fins la Vall de Vrata. Després d’una llarga baixada molt vertical i sostinguda, arribem al refugi d’Aljažev dom (1.015 m.), a la preciosa Vall de Vrata.

Tercer dia: Aljažev dom (1.015 m.) – Triglav (2.864 m.) – Triglavski dom (2.515 m.)
Deixem el refugi molt d’hora perquè ens espera un dia llarg. Tornem a seguir les marques del recorregut 1 per la via Prag-Weg . Desprès d’una llarga, vertical i preciosa trepada a on abunden els claus i passamans, arribem al refugi Triglavski dom (2.515 m.) cap a les 4 de la tarda. Deixem les motxilles i ens enfilem al llegendari Triglav. La seva ascensió està molt assegurada amb la qual cosa pugem sense dificultat i tornem al refugi amb els darrers raigs de sol del dia.

Quart dia: Triglavski dom (2.515 m.) – Vodnikov dom (1.817 m.) – Planinska koča na Uskovnici (1.154 m.)
Sortim en direcció al refugi Vodnikov dom , desprès del qual ens dirigim al coll de Jezerce i un cop aquí baixem cap a la vall fins arribar al refugi Planinska koča na Uskovnici (1.154 m.). Aquesta etapa es caracteritza per passar per una zona de gran interès botànic.

Cinquè dia: Planinska koča na Uskovnici – Stara Fuzina
Dia molt tranquil de baixada fins a Stara Fuzina en 3 hores. Imprescindible fer un bany a les gèlides aigües del llac Bohinjsko Jerezco.

Hem fet l'activitat n'Iker i l'Anna

Coll Sedlo Planja camí al Razor

Pujada al Razor

Cim del Razor amb el Triglav al fondo

Baixant del Razor

Cim del Kriz, de nou el Triglav al fondo

Mirant el que queda de la via Prag-Weg

Atacant el cim del Triglav

Vertical però molt ben assegurada

Al cim del Triglav

Refugi Triglavki dom al peu del Triglav

Travessant la vall prop del refugi koča na Uskovnici