Pic Gran del Pessó 2.893 m (Pallars)

Dimarts 5 de Juliol del 2011

Cim allunyat dels pics tradicionals del Pallars i una mica oblidat.
La sortida és des del primer important revolt de la carretera que surt de Taüll en direcció les pistes d’esquí, és la vall de Sant Martí. És el GR-11-20 que va de Taüll a estany Gento pel port de Rus, cartell indicador. A una hora de camí hi ha un rètol que marca el camí cap els estanys del Pessó. El camí pren la direcció nord i s’enfila sense contemplacions fins arribar al cap de 1,45 hores a l’estany del Pessó de Baix. A 10 minuts l’estany Gran del Pessó amb una vista esplèndida del cim. Dirigir-se a la Collada del Pessó a la dreta del cim per una valleta franca, de pendent suau. Per pujar al cim saltar a la vessant de Cabdella i vorejar un contrafort fins a situar-se al tarteram de blocs de la vessant est del cim per on es puja entre pedregalls i herbeis, total 4 hores i mitja ben bones. Vista excepcional de la zona sud del Pallars, des del Montseny de Pallars fins als Besiberris. Excepcional la vista de la Maladeta i Posets, tot un mirador de primer ordre. Pep Giralt