Mont-Roig (2.864 m)

Diumenge 19 de Juny del 2011

Surto de la penúltima corba de la pista que porta de Quanca a Noarre, hi ha una senyalització que marca el refugi del Mont-Roig anomenat Enric Pujol. El camí és perdedor i mal senyalitzat que va flanquejant a mitja altura, lluny del riu que passa molt al fons de la vall, primer direcció nord i a 20 minuts de marxa s’orienta direcció oest fins a pleta Palomera. Seguint en direcció oest s’arriba a una segona pleta de l’Arenal on s’ajunta amb el riu que cal seguir-lo fins al circ de la pleta del Fangassal. El camí s’enfila pel vessant dret segons camí de marxa ben al costat de la caiguda d’aigua que es precipita per una esquerda a la roca anomenada Roia de Mollàs fins arribar al llac de Llavera a 10 minuts del refugi a l’estany de la Gallina, confortable de nova planta metàl·lic, total 2,5 hores.
L’endemà remunto la canal que s’inicia al marge oest de l’estany i que es dirigeix directament al cim en direcció oest-nord-oest. La canal és dreta i al final hi ha una congesta de neu gelada que m’obliga a grimpar per unes roques fàcils de la dreta de la canal, fins arribar als lloms pedregosos de la part terminal del cim, 2,5 hores. Dia esplèndid amb una visibilitat excepcional i mirador de primer ordre a 360o a la rodona. Molta neu encara a la Maladeta i Bessiberris, i boirines a l’Ariege com sempre.
Baixada per la normal amb molta neu encara al fons de les comes. Pep Giralt

Maladeta al fons

Pic de Ventolau

La canal de pujada a lesquerra del refugi