Escalada

Via Somni Pirata a Canalda

Dissabte 19 de Març del 2011

Després de varis mesos sense fer cap via llarga, les ganes són moltes. Son tantes que decidim anar a Canalda. La única via que havia fet en aquella curiosa paret era la Directa Estel, i després de fer-la vaig pensar que no tornaria gaire més a Canalda, per les panxes desagradables i la seva exposició.

Com en Quim, no havia fet cap via en allà, decidim fer la Somni Pirata, ja que diuen que és una de les millors.

Ostres, sorpresa!!!! No havíem caigut, amb tantes pluges hi ha regalims a la paret, i la cascada del costat és força gran. A més, des de la carretera sentim com cau l’aigua. Sembla que per on va la entrada original està molla, però per la Funció Delta està sec. Vinga va ens animem!!!

Ens ho juguem a la pedreta, i comença en Quim. Doncs quina putada, em tocarà el 2on llarg que diuen 6a expo...
El 1er llarg ja presenta bloqueigs durs, i tot i que està força ben protegit amb parabolts, no surt un pas en lliure. 6a? Potser, és que estem freds, i falta una mica d’adaptació a la roca.

El 2on llarg, comença amb dos burils, i després deixa una distancia important per navegar entre panxetes, viretes i regletes fins arribar al següent buril. Aquest llarg és curiós ja que hi ha preses imprescindibles que estan plenes de “musgo”, cosa que fa que sigui difícil intuir el camí. En un petit diedret, em fico en dins, i no puc aixecar-me. Doncs A0 i seguim. A partir d’aquí els burils apropen més.

El 3er llarg, el més guapo pel que va de primer, però el més mal parit pel que va de segon. Buff, buff però quins pèndols et jugues!!! Les assegurances són justes. En el segon flanqueig, una panxa massa dura, i toca fer un pas de vaga, i arribada a la R rara. Tampoc encadenem.

El 4 art llarg surt ja de la reunió amb un pas de bloc, i en el didret, panxeta desplomada i ni m’aixeco. Un altre pas de vaga.

El 5è llarg, és una combinació de lliure i Ae, amb un parell de sortides potents arribant a la reunió. Quin PATI !!!!

En 4 hores sortim al cim contents d’haver fet una bona via en una paret solitària, i sense cap altra cordada en tot el dia. Comentem amb rises que “No deu estar de moda fer bloc a Canalda”.
Per sort, ens vam passar la canal de baixada, i vam arribar a una pista forestal, que amb una agradable passejada ens va portar a la carretera.