Excursionisme CEB

La volta al Montcau - Sant Llorenç del Munt

Diumenge 6 de Març del 2011

És una excursió curta, bona per fer amb la canalla -si estan acostumats a trescar per terrenys irregulars de muntanya-, perquè bona part el recorregut és per camins de cornisa sense dificultats a part del pati que hi ha. Molt bones vistes.
Es comença al coll d'Estenalles per la pista asfaltada del Coll de les Eres, molt concorreguda. Es deixa per anar cap al Montcau, i en un replà molt marcat s'agafa un corriol a l'esquerra que va al Collet Sec. A partir d'aquí ja no hi ha gairebé ningú. Es va donant la volta a aquesta altura fins arribar a les Roques de la Coca al N del Montcau. Allà es pot fer la volta a aquestes roques (hi ha una zona amb unes finestres curioses a la roca). Després es segueix per la mateixa feixa fins arribar a una desgrimpada d'un parell de metres, una mica empipadora si la roca està humida. A partir d'aquí cal anar seguint les fites, perquè hi ha algunes desviacions, fins arribar al Coll e les Eres. Des d'aquí es puja al Montcau per l'aresta.
Vam tardar unes quatre hores parant a dinar i tot.
Excursionistes: Mateu, Núria, Berta i Lluís.
Bibliografia: Revista Muntanya 868 pàg. 50. Revista Vértex 175, pàg. 7

El Collet del Sec i la cornisa que es segueix, des del camí cap al MontCau