Escalada

Via Alba....oi? al Serrat dels Monjos

Dissabte 12 de Febrer del 2011

Avui dissabte la colla ens separen,uns marxem de cap de setmana al cadi amb les dones i els que queden nen a fer aquesta via oberta recentment pel Jordi Martinez amb el que coincidim moltes vegades esmorzant i a mes es amic de alguns membres de la colla.Via de 340 mts. 6a màxim ,obligat V+,A1e i on es faran falta unes dotze cintes ,un joc de friends bagues per savines i els estreps pel segon llarg.Les reunions gairebé es troben equipades o es fan en arbres excepte l'ultima que la tindrem que muntar amb friends.Via amb roca variable bona en les plaques majoritàriament i mes dolenta a les fissures i al final d'arestes, la primera part de la via trobaren molta sorreta i alguna llastra que millor ni tocarla encare que li faltan repeticions per que millori la línia ,el problema es que hi ha que anar amb compta ja que la caiguda de pedres va a parar al camí que es força transitat en el cap de setmana, i la segona part, la qual esta trencada per un tram de 80m que es tenen que fer caminat, en la que la roca millora i que es condueix per una línia de arestes fins el cim amb una pujada amb una agulla força disfrutona.A destacar el primer llarg ,que es el millor,el quart i el vuitè naltres enllacen el tercer amb el quart recomanable.
El descens Un cop arribats a la part més alta de la paret, darrera nostra veurem la creu del "Mirador de la Creu". Haurem de pujar resseguint la carena en direcció a l'esmentada creu i quan haguem pujat uns 200m i la carena planeja abans de començar la pujada final a la creu, una gran fita ens marcarà el punt a on hem de baixar en diagonal a la dreta i anar a buscar el camí que trobarem 50m per sota ,d'aquí en direcció al Monestir fins que troben la desviació per tornar a les coves del Salnitre.
Cordada: Antonio,Joanet i Jose.

Boira intensa a primera hora