Escalada

Via La Rampa a la pared de la Codolosa

Diumenge 2 de Gener del 2011

Avui fem una matinal a Montserrat Sud, a la pared de la Codolosa, a l´esquerra de las coves de Salitre per fer baixar totes las tripades d´aquestes festes.
Via La Rampa 215 metres de grau 6 i obligat V+,nosaltres la fem amb sis llargs, per fer-la durar una mica mes, però es pot fer enllaçant el primer i segon llarg i també el tercer i quart, i així queden quatre llargs. La via està equipada amb espits, a l´ultim llarg que es el mes exigent, hi han posat tres parabolts. La roca amb general es de qualitat, exceptuant la fissura diedre de l´ultim llarg que fins que no passes a la placa de la dreta, està tot descompost i las preses s'han d'agafar demanant permís. Via una mica discontinua ja que s'ha de caminar uns 50 metres al sortir del quart llarg, per arribar al cinquè. Porteu unes dotze cintes expres, algun friend, 1 cordino per lligar un merlet al penúltim llarg, doncs el primer espit esta bastant amunt. Descens, seguiu pujant uns 50 metres per trobar el camí de baixada marcat amb pintura groga i blanca, anomenat camí de Fra Gari, fins l´aparcament i la guixeta de les coves.