Pic de Peguera 2983m

Diumenge 14 de Novembre del 2010

Aquest cap de setmana el centre excursionista de Palamós tenia programada una sortida al Peguera, un dels cims mes alts de Parc Nacional d'Aigüestortes. Com que conec a un parell de membres d'aquest centre vaig apuntarme a la sortida.

L'ascensió va començar dissabte desde la presa de Sallent. Varem pujar en unes 3 horetes tranquilament fins al refugi de Colomina. Aquest refugi ha sigut reformat quedant reduida la part lliure a 10 places. Nosaltres erem 12 i hi havia un altre grup de 5 aixi que varem dormir com es va poguer. Val a dir que es un refugi molt calent, amb un sac d'estiu hi ha prou.

Comencem l'ascensio encara de nit. Desde el refugi hi han 600m de desnivel. Voregem diversos llacs, pujem el pas de l'os i arribem al coll de Peguera. Pujem fins l'aresta y grimpem fins el cim. Aquest ultim tram es una mica aeri i hem de tenir precaucio perque hi ha una mica de neu.

La baixada la fem pel mateix cami de pujada.

Gracies al companys del C.E. Palamos, ha sigut un plaer compartir ascensió amb vosaltres. Fins aviat.