Senderisme

Puig d'El Far (o d'Alfar) a Vilanova de Sau

Diumenge 31 d'Octubre del 2010

Malgrat l'amenaça de pluja sortim de Badalona, i encara que plou durant tot el viatge, seguim fins a Vilanova de Sau. Aquí es va aturant la pluja, ja només cauen quatre gotes i decidim continuar.

A l'entrada del poble hi ha una caseta de turisme on ens donen informació al dia de l'itinerari.

Deixem els cotxes i comencem. Seguim el GR2 pel bosc i ens entretenim recollint algunes de les coses que ens hi trobem (castanyes, camagrocs, trompetes, llenegues, ...). Cal seguir fins la carena però ens emboliquem amb un desviament del GR151 que va cap a Sant Pere de Casserres. Deu ser un senyal vell, perquè després no trobem res d'aquest GR i acabem grimpant per uns petits cingles per arribar al camí bo, però a canvi hem passat per unes solitàries feixes molt a prop de la Falconera.

Des d'aquí, quan ens trobem, arribem de seguida al pla de Santa Margarida, i pugem per sota unes balmes i per una canal curta al cim. Hi ha bones vistes sobre les cingleres de l'altra banda del Ter i sobre la zona del Faig Verd; i una bona timba als peus. Fa vent baixem a dinar al pla.

Tornem per l'anomenat camí del cargol, que porta directe a un mas, la Vilella (amb gos inclòs), per seguir per la Font (una casa) i arribar al cotxe.

És un itinerari circular amb uns 300 metres de desnivell i 6.5 km de llarg. L'itinerari és a Internet, veieu la ruta 3 d'aquesta pàgina: http://www.vilanovadesau.info/sau/rutes-de-vilanova.html

Hem fet la sortida en Jian, l'Elna, en Joan i la Maite de can Guardiola Andrés, i la Berta, la Núria, en Mateu, l'Eva i en Lluís de can Pujol Reverter.

La Falconera des de les feixes de l'embolicada