Excursionisme CEB

ANBOTO

Dilluns 1 de Novembre del 2010

Sortim del coll d'Urkiola en direcció al cim de l'Anboto. Un dels cims més coneguts d'Euskalerria. El dia és gris i fot un vent de puta mare. Tot i això, no plou i com que anem amb bascos en cap moment ens plantegem recular. Coronem el turó d'Urkiolagirre i baixem en direcció nord per ascendir a Santa Barbara. Des d'aquest coll comencem a crestejar pel món calcari que conforma aquest massís. Arribem al cim de l'Anboto (1.331 m) i baixem per la cara sur fins el Coll de Zabalandi. Ens endinsem per una magnífica fageda i aprofitem per a fer un mos. Tornem per la pista forestal que ens conduirà al coll d'Urkiola.
L'endemà provem de fer l'Aizkorri. Atravessem la fageda de Zumarraundi i la copiosa pluja ens fa tirar enrere. Avui som majoria catalans i el seny impera. Tot i això, tenim una bona excusa per a tornar, l'Aizkorri i la cresta del Txindoki ens esperen per una altra ocasió.
Hem fet l'activitat en Kirkel, Mikel Sologaistua, Iker Etxebe, Anna i Pito.