BTT

Ruta cicloturista en tandem. Agost 2010.

Dimarts 14 de Setembre del 2010

Disposavem de cinc dies entre el 18 i 22 d'Agost per fer una escapada.
Ens vem plantejar una ruta assequible i propera a Badalona per fer amb el tandem, que portava 6anys aturat. Les cames, fins al tercer dia no es van posar a to. La veritat és que vem acertar molt amb la zona, ja que a mitjans d'Agost és molt tranquila i sense gaire gent. Llàstima del Dijous 19 quan ens va caure una tormenta, que va afectar a pràctimanent tot Catalunya, durant dues hores.
En total vem fer 231kms. i un desnivell positiu acumulat de 3.075m

1er dia: Ripoll - Berga.
Distancia: 47km. 2h53min. pedalant.
Desnivell positiu: 660m

Comencem la etapa a les 16:30h després de la logística familiar,etc... Prenem la carretera C-26 cap a les Lloses, Matamala i ja desde Borredà en baixada cap a Vilada i Berga. L'entrada a Berga està tallada i hem de remuntar part de la carretera del Santuari de Queralt fins a la part alta de Berga. Dormim a l'Alberg de Berga de la Xarxa d'Albergs de Catalunya (www.xanascat.cat).

2on dia: Berga - Sant Llorenç Savall - Solsona
Distancia: 60km. 4h07min. pedalant.
Desnivell positiu: 935m

El matí es desperta bastant tapat a Berga, però ja fa calor. Esmorzem a les 8:30am i després de fer les compres necessaries pel dia sortim per la carretera BV-4241 ja amb forta pujada. La carretera de seguida passa per sota el Santuari de Queralt, i segueix en pujada constant fins ben passat el terme municipal de Coforb. Iniciem la baixada molt maca, després d'un túnel, cap a St. Llorenç de Morunys. Els darrers dos quilometres fins al centre del poble són de pujada.

Arribem amb molta calor però el cel cobert. La situació metereologica i de les nostres cames, fa que decidim anar cap a Solsona enlloc del nostre destí original, que era Coll de Nargó.
A Solsona, dormim a l'Hostal Retaurant Crisami.

3er dia: Solsona - Prats de Lluçanès
Distancia: 82km. 5h05min. pedalant.
Desnivell positiu: 940m

Un cop hem esmorzat amb bons embotits, sortim ja amb un bon temps que ens fa preveure que la calor anirà a més. Prenem la c-55 que passa primer per El Pi de Sant Just i cap a Clariana de Cardener i Cardona. La carretare és important i poc agraïda per fer en bici. Arribem a Súria i fem uns refrescos. Comprem pa i pugem al tandem per prendre la carretera BP-4313 que va a Balsareny passant per Argençola. En el punt més alt trobem el Monestir de La Vila d'Argençola.

Arribem a Balsareny i ens amaguem en un parc amb escases ombres per dinar entrepà i fruita. Després fem un cafè al Bar La Barretina, esperant que la calor remeti una mica. No ho fa... Sortim cap a Navàs per el lateral de l'autovia del Llobregat, C-16. A Navàs prenem la comarcal BV-4401cap a Gaià i Prats de Lluçanès. Aquest tram de Gaià fins a Prats s'enfila molt fins a l'alt de St. Pau de Pinós a prop de 800m. I ja baixa cap a Prats.

A Prats dormim a l'Hostal Rural Cal Músic, on el tracte és molt bo. Aprofitem com cada nit per rentar la roba i estendre-la allà on podem.

4rt dia: Prats de Lluçanès - Ripoll
Distancia: 42km. 2h55min. pedalant.
Desnivell positiu: 540m

Esmorzem salat amb bons embotits i pa... Després aprofitem per visitar la familia de Prats. Són molt bona gent, acollidora, etc.... com tots els Montanyà, no?

Després passem a comprar fuets i bull blanc i negre a Embotits Lorena. I ja bastant tard, comencem l'etapa que ens durà a Ripoll passant per Santa Creu de Joglars, Perafita i Sant Quirze de Besora. Allà agafem l'antiga carretera N-152 que passa per l'antiga Farga de Bebié...

Davant l'Hostal Cal Músic. Prats de Lluçanès.