Escalada

Via Mas Brullet Serrat del Moro Montserrat

Dissabte 24 de Juliol del 2010

Via de 290 metres grau 6b d´aventura.Feia molts anys que tenia pendent aquesta via tan mítica del Serrat del Moro de Montserrat,doncs no trobava els companys que volguessin fer-la, fins que al final l´hem pogut escalar.Primer que tot dir que la via necessita urgentment un re-equipament,ja que encara té els burils de l´apertura dels anys 60 i que estan aguantant-se pels pèls,amb els cargols molt rovellats i les xapes dels mateixos burils gastades i molt primes,sols ni han uns tres canviats amb tots els tres-cents metres,també els cordinos dels tacs de fusta a punt de trencar-se la majoria, excepte les reunions que estan amb unas xapes tipus parabolts amb espàrrecs de 10 mm. amb anelles per rapelar i que aquestes si que estan totes bé.
Primer llarg de fisura, que patina molt, peró es pot anar posant friends, ja que té sols amb tot el llarg uns tacs de fusta amb cordinos i un clau abans de la reunio.Segon llarg te dues parts, superar una llastra fins a un arbre pujar a sobre i canvi de sentit sortin a l´esquerra amb placa també molt pulida i sols un clau dalt de tot a la fissura amb tot el llarg.Tercer llarg surt amb placa i deseguida entra a la dreta cap una canal herbosa i amb terra solta i acabant amb fissura.Quart llarg flanqueig de tramit a la dreta per assegurar millor l´altre llarg.Cinquè llarg surt per una placa fins arribar a un dièdre amb fisura i superant un esperó fins a la reunió. Sisé llarg sortida molt guapa amb pas tècnic, per superar un diedre i fer canvi de paret fins a una panxa que es trova una xapa parabolt de reunio amb anella. Seté llarg fissura espectacular amb passos de oposició. Vuité llarg sortida a l´esquerra fins al principi del proper llarg de Ae A1 (llarg curt).Nové llarg d´artificial amb molt de pati on l´equipament esta mes malament, tot i que allarguen molt alguns passos.Llarg dese ,superar un espero i sortida fins arribar a dalt de tot atravesant un petit corredor amb pati als dos costats fins a l´ultima reunio.Descens Molt perdedor,nosaltres seguim pujant per camins amb molt mal estat i grimpant direcció oest fins arribar a una canal molt vertical que baixem fins a la canal de la llum.Tambe la via es pot rapelar.Per mi,el grau de dificultat de la via amb general es mes alt de lo que marcan la majoria de ressenyes,tenin en compte que l´equipament es just i precari. Material tot el joc de friends i repetits,tascons,moltes bagues per savines,cordinos per reforçar els tacs de fusta, i si es vol tambe estreps,unes 17 cintes expres i reunions.QUI LA MAS NO HA ESCALAT NO HA ESTAT A MONTSERRAT