Escalada

Vies Sol de Mitjanit a la Serra de les Canals i Esperó del silenci a Valldan a Oliana

Divendres 4 de Desembre del 2009

Dos vies ràpides i pertant combinables de fer en un dia d'hivern per la seva orientació sud, en dos parets diferents però a pocs minuts en cotxe. La Sol de mitjanit es troba equipada amb espits i parabolts on només haurem de portar cintes, de grau obligat V+/Ae, el primer Ae de segon li va sortir al David i va dir que surt 6b, jo penso que algo més però no 7a com algú havia dit, el 2on podria ser 6a+.El descens amb ràpel per la via.Accés per una pista(a la dreta)que surt de la carretera d'Oliana a Coll de Nargó passat el poble i poc abans d'arribar al pont que passa per sobre el Segre.Aparquem sota paret a l'esquerra de la creu que hi ha al cim de la serra(10 min caminant).
L' Esperó del silenci es troba en un paratge idílic i sorprenment solitàri que és aquest racó tan aprop d'Oliana en que arribem desde la pista que surt a la cruïlla on estan el Bombers i aparquem al final de la carretera al poble de Valldan al costat d'un càmping i en aquest cas sí que arribar a peu de paret serà un tan més entretingut. La via està molt ben trobada (espits i parabolts)en que esquivant el desplom de la part inferior surt a l'esperó amb uns passos molt aèris sobre un conglomerat de molt bona qualitat però això sí, a la via li falta força neteja encara, vaig tirar algun llastrot d'unes gran dimensions que va ressonar tota la vall...jeje.Vem posar algun àlien.
Baixem amb dos ràpels desde el coll més marcat cap a l'esquerra.
Cordades Laura-hita-dj i hita-dj.(2-3 hores per via)