Escalada

via Via la Nàpia a Montrebei d'Aragó

Dissabte 21 de Novembre del 2009

En entrar a ORGANYA agafem la carretera que va a Montanisell, després enllaçar amb una pista que en tres kilometres + o - ens deixa en una corba ampla, aparcament. La via es troba a 15 ', a la paret de la serra de St . Joan, al costat d'un gran sostre vermell. La via en principi estava desequipada, però el seu aperturista al cap del temps la va equipar. Llargs i reunions i alguns trams adreçant una mica la via. La via es una mica més de grau i alguna cosa més exigent. Tot i això la via requereix concentració i algun friend, sobretot per al primer llarg.
Primer llarg: 35m, aquest és el llarg més obligat, i a més t'agafa en fred, entrada cinquè per agafar el primer bolt, contínua dos bolts, 5 +, 6a flanqueig a l'esquerra V + pito i bolt, sortida de IV +, fissura i lleixa de III.R comoda (llarg guapo i exigent). llarg II: 30mt.Sortida de R obliga V a buscar un bolt, continua en V + amb dos bolts, un desplom ens barra el pas, les bústies són escandaloses, sortida de V amb dos bolts més i pito. R comoda (per a mi el llarg més bonic i menys exigent). llarg III: 45mt.Aqui tenim una variant.Per la dreta V a pel (original) i recte pas obligat de V + amb un bolt, però que t'has de guanyar. Continua pont de pedra parabolt V, un altre bolt V + diedre a equipar de IV, continua per l'esquerra variant dos bolts pont de pedra i V + 6a, obliga 5 +, i arribada a reunió amb moltes pedres soltes. L'original per la dreta no la va fer cap cordada. (IV.II + R). R a un gran bloc que no dóna massa confiança. Llarg IV: 30mts.Sortida de R a buscar un pont de pedra IV +, per una mena de canal, contínua altre pont, un pito doblegat, un bolt i de sortida a V +, pito amb argolla immensa, continua en V bolt i R + cim còmoda. (llarg que t'obliga el V i una mica descompost (per a mi el menys bonic) . DESCENS: Rapel fins a la III.R. i des d'aquí per la feixa fins a una mena de tartera, camí i aparcament.25'. CORDADES: F. SUÑOL i JOSE TERRON / JORDI PUIG, JOANET L'H, ANTONIO ALARCON
PD: respecte a la via ha hagut criteris diferents, però en el que si estem d'acord és en el grau obligat i en el traçat.