TORRE CORDIER-MALADETA OCCIDENTAL I ANETO

Dilluns 18 de Maig del 2009

Sortim de l'Hospital de Benasque en direcció a la Vall de Paderna. La carretera que va al Pla de la Besurta està tancada i de seguida ens podem calçar els esquisos. Anem superant sense massa complicacions les graonades que menen a la Vall de Paderna i hi anem pujant, tot deixant el Pic d'Alba a la nostra dreta i entrant a la gelera de la Maladeta per sota la Torre Cordier. Pugem al primer pic occidental de la Maladeta amb els esquisos als peus. La baixada, primer navegant entre purgues i després, ja a la gelera, per una neu primavera boníssima, que s'aguanta fins ben bé arribar al refugi de la Renclusa. L'endemà pugem a l'Aneto, en un dia força inestable. La neu està un pèl endurida a primera hora del matí, però podem progressar sense la necessitat de ganivetes. Passem pel Portilló Superior i enllacem el llarg flanqueig que ens conduirà fins al Coll de Corones i, d'allí, al cim de l'Aneto, tot superant el Pas de Mahoma. La baixada l'efectuem per un dels canerons que hi ha a mà dreta, tot evitant l'aMple pala que baixa fins el Coll de Corones, massa trillada. El descens l'efectuem tot traçant una diagonal a mà esquerra per desvirgar l'excel.lent neu que trobem a la gelera. Arribem al Pla d'Aigualluts, ja per una neu més pesada però del tot acceptable. Com sempre, un plaer tornar a esquiar per aquests païssatges tan impressionants! Hem fet la ruta en Guti, en Manel Orbay, en Carlos Castán i en Pito.

Pujant Maladeta occidental.

Sortint de la Renclusa, cap a l'Aneto.