PICA D'ESTATS I CORREDOR DE RIUFRED

Dimarts 5 de Maig del 2009

Deixem el cotxe a l'embassament de Soulcem. Pategem tot l'estany i ens calcem els esquís un cop superada la primera graonada, en direcció al Port de Romaset. La neu està transformada i fa força calor. Pugem a la Pica Roja i baixem per una de les canals que menen de la seva vessant nord per una neu endurida força bona. Un cop trobem la palanca, en la bifurcació amb la vall d'Areste, ens calcem els esquisos a l'esquena i baixem fins el refugi de la Vallferrera, on fem nit. La part lliure té una capacitat per unes 16 persones i està equipada amb matalassos i mantes. L'endemà pugem a la Pica d'Estats i baixem per la Canal de Riufred. Desfem l'itinerari del dia anterior fins la palanca, tot seguint uns 15 minuts més amb els esquís a l'esquena. Foquegem en direcció al Port de Riufred per una neu endurida. Baixem fins la confluència amb la Vall de Riufred i pugem al Coll de Riufred. Ascendim a la Pica d'Estats en un dia "guarro" de collons. Aquesta ruta circular és molt recomanable, llàstima que les condicions no ens hagin fet gaudir de la sortida amb tota la intensitat que haguéssim volgut. Deixant a part que fa un dia realment lleganyós, la baixada pel corredor està en unes condicions pèssimes. Des del Coll de Riufred, per una neu plena de traces endurides on és molt fàcil encarrilar-s'hi i prendre mal. En la seva part intermitja les condicions milloren, amb una neu ja una mica transformada. La part final del corredor, a partir de la cota 2300 metres és un autèntic calvari. Hem de navegar per sobre de purgues i pilotes de neu que fan molt incòmode el descens. De fet, la meitat de la part final de la canal l'hem de fer a peu ja que la quantitat de purgues fan impossible avançar esquiant. Quina llàstima que no haguem pogut gaudir d'aquest descens tan formidable! Hem fet l'activitat en Xevi Sadurní i en Pito Costa. Per cert, un apunt gastronòmic. Al veïnat d'Arconac, al costat de Vicdessos hem dinat al restaurant "La table d'Arconac". Molt recomanable. Per 13'5 Euros ens han servit un menú exquisit, amb vi, aigua i postres i molt ben atesos.

Corredor de Riufred.

Pujant al Port de Romaset.

Descens Pica Roja.

Pujant la Pica d'Estats.

Vuitena Pica!

Descens pel Corredor de Riufred, navegant entre purgues.