VOLTA A LA MEIJE

Dimecres 8 d'Abril del 2009

Travessa circular al massís de la Meije. Jornades condensades amb forts desnivells i passos força tècnics amb l'ascensió final al cim de la Meije Oriental. Dissabte arribem a Pont d'Arsine i pugem al refugi de l'Alpe de Villar d'Ârene. Cal dir que tots els refugis ens els trobem guardats. L'endemà ens espera una jornada dura, amb distància i uns 1900 metres de desnivell de pujada. Pugem al Col des Neiges i ens dirigim cap al cim de la Grand Ruine, els últims metres dels quals requereixen grampons i piolet. Retornem al Col des Neiges, tot fent un petit descens i una última pujada fins al Col de la Casse Déserte, els últims metres dels quals els farem amb els esquís a l'esquena. La baixada fins el refugi de Châtelleret és superba i hem de rapelar un petit ressalt de glaç d'uns deu metres. Llàstima que la qualitat de la neu deixa molt que desitjar, molt humida i pesada. Dilluns pugem fins la Breche de la Meije per una neu endurida per la glaçada de la nit. Davant nostre s'alça l'espectacular massís de la Meije. Fem els últims metres abans d'arribar a la bretxa amb grampons i piolet. Rapelem per la vessant nord de la bretxa (30 metres de rapel) i flanquegem tot fent un parell de sifonades fins arribar al peu del Passage du Sarret du Savon, d'uns dos-cents metres de desnivell i uns 40 graus de inclinació. El pas està en molt bones condicions i no presenta dificultats apreciables. Arribem amb les pells posades fins l'espectacular refugi de l'Aigle, de 3450 metres i penjat a cavall de les geleres de Tabouchet i l'Homme. Passem la tarda conversant amb un guia i els seus clients, amb qui hem coincidit tota l'etapa i amb els companys del CAU, que han vingut del refugi du Promontoire. L'últim dia de la ruta pugem al cim de la Meije Oriental i baixem per la gelera de l'Homme. L'ascensió a la Meije és un recorregut d'una elegància superba, envoltat d'un ambient totalment alpí. Tot i que no és una ascensió difícil, si que cal anar equipats per a superar algun ressalt de roca que caldrà rapelar i pendents penjats de més de 40 graus. Així doncs, cal portar el material corresponent de bagues, cordino, piolet i grampons. El descens amb esquís fins a Pont d'Arsine per la gelera de l'Homme, totalment trencada i amb una neu molt humida, totalment saturada d'aigua i molt difícil de negociar. Hem fet l'activitat l'Isra, en Quim Carreras, l'Orbay i en Pito.

Pujant Col des Néiges.

Col des Néiges.

La Meije.

Refugi du Promontoire.

Gelera de la Meije.

Pujant Passage du Serret du Savon.

Pujant refugi de l'Aigle.

Pujant la Meije.

Refugi de l'Aigle.

Pujant la Meije Oriental.

Baixant de la Meije Oriental.

Esquiant per la gelera de l'Homme.

Isra, Pito, Quim i Manel al refugi de l'Aigle.