CASTANESA-PIC D'ESTÓS

Divendres 6 de Març del 2009

A principis de gener vàrem organitzar una sortida col.lectiva amb esquís de muntanya a Ulldeter. L'experiència va ser tot un èxit i vam decidir tornar a muntar una moguda a la vall de Benasc. Les activitats multitudinàries no són el perfil de sortida que acostumem a fer, però si que les considerem necessàries per les sinèrgies que es produeixen. Són, en definitiva, una bona base per a fer nous companys d'activitat i el bon rotllo el tenim assegurat durant tot el cap de setmana. Aquesta sortida no en va ser una excepció i l'ambient va ser excepcional en tot moment. Una reunió de bons amics i companys on ningú va prendre mal i tothom va poder fer l'activitat programada. Altre cop, un èxit rotund!
Dissabte pugem al Castanesa. Sortim des d'un revolt molt marcat entre Cerler i l'Ampriu. Sempre amb els esquís posats, amb una neu endurida a primera hora del matí i primavera a migdia. Som 23 persones i tots assolim el cim. Neu ventada a la part alta de la muntanya.
Diumenge fem el pic d'Estós. Aquest cop en som 26. Un itinerari de més categoria i més alpí que el dia anterior. El dia s'aixeca boirós i enlleganyat però podem realitzar l'activitat amb total garantia. És més, aquests dies afegeixen un misticisme a l'activitat que ens fan sentir d'una manera especial. Sortim de la carretera que va als Llanos del Hospital amb els esquís a l'esquena i entrem per la vall de Lliterola. De seguida ens podem calçar els esquís i tracem l'itinerari per la dreta del riu, tot atravessant una sèrie d'immensos allaus que han baixat pel vessant sud de la vall. Arribem a la cabana de Lliterola i fem un canvi de rumb a buscar la cara nord del Pic d'Estós fins el seu cim, l'últim tram del qual el fem a peu. La nit anterior ens ha obsequiat amb una minsa nevada, suficient perquè les condicions per a esquiar estiguin brutals. Fem un descens increíble fins al començament del bosc. Les fesomies de tots nosaltres i el bon ambient que ha regnat tot el dia en són una bona mostra. Ha estat un gran dia de muntanya amb esquís.
Hem fet l'activitat la gent del CEB: Anna Carreras, Xavi Gil, David Campany, César, Isra i Pito; els amics del Puigcastellar: Paco, Jose, Antonio, Mireia, Miquel Castellsagué, etc.; i tots els incondicionals que ens acompanyen en aquestes jornades de felicitat: Broch, Eduard Lluís, Eduard Torà, Pep Ulldemolins, Àlvar, Laia, Quim i Vane, Carles Serra, Orbay, Teixi i un llarg etcètera.

Pujant Castanesa.

Hem fet el cim!

Baixant del Castanesa.

Bogeria col.lectiva!

Pujant Pic d'Estós.

Pujant Pic d'Estós. Ambient alpí.