PIC ALT DE LA CAPA I PIC DE LA BASSERA. PIC DE THOUMASSET.

Dimarts 23 de Desembre del 2008

Cara i creu a Andorra aquest cap de setmana. Dissabte, la creu: dia llegañós i neu dura, ventada i crosta inesquiable al Pic Alt de la Capa i al Pic de la Bassera. Deixem el cotxe al Coll de la Botella i resseguim la carretera completament nevada que condueix al Port de Cabús. Quan la carretera prèn una clara direcció nord enfilem a mà dreta a buscar la carena que porta al Pic Alt de la Capa. Fem un tram a peu abans d'arribar a l'avantcim i tornem a calçar-nos els esquís fins el mateix Pic Alt de la Capa. El descens directe des del cim fins les bordes de Setúria, tot creuant la carretera del Port de Cabús. Amb molt de compte, ja que les cares sur estan força carregades i ens podem fotre alguna placa per barret. De les bordes de Setúria pugem al Pic de la Bassera, tot baixant pel mateix itinerari de pujada. D'allí al Coll de la Botella per la pista forestal i, a voltes, tallant pel mig del bosc. Diumenge la cara: Pic de Thoumasset des de l'aparcament de Sorteny, pel Coll de Siguer. Una neu fresca de molt bona qualitat en tot l'itinerari. Ens calcem els esquís en el mateix aparcament i pugem al Coll de Siguer. D'allí, breu descens fins l'Estany Blau on ens trobem el típic allau de placa produït per una sobreacumulació a sotavent en el vessant sud de l'estany. Sortosament, el tram final és pel vessant oposat, la qual cosa ens dóna prou confiança com per acometre l'ascensió. Arribem amb esquís als peus al cim i refem l'itinerari de pujada amb una neu molt bona. Un itinerari preciós, que ens reconcilia amb les valls d'Andorra, altament massificades d'esquiadors i trinxades de remuntadors. Hem fet l'itinerari: Isra, Orbay, Quim Aymerich i Pito.

Pic Alt de la Capa.

Allau a l'estany Blau. Ariège.

Descens del Pic de Thoumasset.