TUC DE MULLERES I TUC DES ESTANHETS

Dilluns 17 de Novembre del 2008

Dissabte sortim amb esquis als peus des de la Boca Sud del Tunel de Viella, en direcció al Tuc de Mulleres. La zona del bosc està una mica justa de neu, però de seguida ens adrecem a la capçalera del Ribagorçana i progressem per una neu pols una mica transformada fins al refugi de Mulleres. D'allí, llarg flanqueix fins la base del coll, per una neu un pèl pesada però noble per obrir traça. Curta grimpada fins al coll i amb esquís altre cop fins al cim del Tuc de Mulleres. La baixada, esplèndida, per la Vall del Riu Nére, amb una neu pols de molt bona qualitat. Els últims metres de desnivell abans d'arribar a la boca sud molt justos de neu. Diumenge sortim de la boca sud en direcció al Coll de Conangles. D'allí, breu descens per la vessant de Tort i enfilem cap al Tuc des Estanhets. Un cim molt poc concorregut però totalment esquiable. La tornada pel mateix itinerari, per unes pales brutalment esquiables i amb una neu de somni. Quin inici de temporada! Gran excursió, bon temps i bona companyia. Hem fet l'activitat en Manel Orbay, en Carlos Arija i en Pito Costa.

Pujant al Tuc de Mulleres amb el refugi al fons.

Aneto i Maladetes. Un pèl just de neu.

Grimpadeta fins al Coll de Mulleres.

Forcanada.

Pujant al Coll de Conangles.

Descens per una de les canals cap a la vall de Conangles.

Descens per la vall de Conangles amb una neu brutal.

Descens del Coll de Conangles. Espectacular!