Mont Perdut

Diumenge 6 de Juliol del 2008

El passat dia 6 de juliol varem poder ascendir el Mont Perdut. El dissabte al matí, després de dormir a torla, varem agafar l'autocar que ens trasllada a l'entrada del parc nacional d'ordesa. Evitem el camí habitual i decidim enfilar pel circ de carriata. Després de superar un fort desnivell i un parell de passos equipat amb "clavijas" assolim l'inic de la "faja de las flores". Extraordinari. Seguim el camí fins el circ de cotatuero i posteriorment fins el refugi de goriz (6-7h). El diumenge es desperta envoirat. Decidim intentar cim, a veure si aixeca. Però anem guanyant alçada i el temps empitjora. A l'alçada de l'estany glaçat (3000m), ens veiem amb cor de remuntar la pala final (molta neu per l'època de l'any) i, malgrat el fort vent que dificulta la progressió, un darrera l'altre, anem fent cim (3355m). Posterior descens llarg fins l'aparcament de l'entrada del parc. Mencionar l'accident material baixant per les "clavijas de soaso" (màquina de fotografiar trencada). Hem fet la sortida: miquel crisol, joan sànchez, pito costa i david campany (membres de MB2010)