Escalada

Via l'Estel de l'Alba a la paret dels Sostres al Montroig

Dissabte 22 de Març del 2008

Molt bona via d'aventura amb bona roca en excepció del primer llarg . El segon llarg és de tràmit(reunió arbret),3er tècnic però molt bò, 4rt el de més 'gesto' i de peus i amb la joia de la via en el 5è llarg que és amb canto , atlètic i amb ambient.L'últim llarg té un pas de bloc sortint de la reunió i està prou bé.
200 metres d'escalada d'aventura però amb reunions equipades amb un o dos espits, algun clau per llarg i algun pont de roca.
Quasi 5 hores en cordada de dos branquillons podrits del verneda climb.
Això si, el sol deixa de donar cap a les 14-15 hores.
En l'aproximació vàrem fer-la des del pantà de camarassa: carretereta que surt enmig del primer túnel(està molt fosca)per anar a parar en unes casetes abandonades suposo fetes pels treballadors de la construcció de la presa on deixarem el cotxe en una esplanada per agafar un caminet el qual seguirem fins a un encreuament en que agafarem el de l'esquerra i el seguirem (pujada) fins que arribem a peu de la paret on hi ha la cova del Tabac i resseguirem la paret ja sense caminet tan ben marcat fins a peu de via que es troba just abans d'arribar al sector dels sostres(estrella marcada), 30 min +o-.
Per la baixada seguirem per la cresta cap a la dreta(pantà) fins una amplia canal en que la baixarem per un caminet(fites) fins anar a petar al cap d'una estona i atravessar un bosquet perdedor al camí de pujada, 45min +o-.