Excursionisme CEB

41 CIMS - VIVAC AL PUIGMAL -

Dissabte 21 de Maig del 2005

Vivac al Puigmal del 21 al 22 de Maig del 2005.

Vent i neu al cim del Puigmal
Vent i neu al cim del PuigmalDesprés d'haver fet durant el matí el cim del Taga (2040m.) des de Ribes de Freser (1100m. de desnivell en 1h 30' -aprox-) trobant-me en el cim del Taga amb els meus estimats pares que pujaven des de Coll de Jou i d'haver fet un bon dinar a Ribes, a la tarda vam quedar amb els companys del Centre excursionista de Badalona al Coll de Fontalva.Estabem doncs preparats el "presi", la Núria, l'Alberto, la Mari, mons pares i jo per a pujar a 2/4 de 19.A mitja pujada mon pare no es va trobar fi i va haver de tornar enrera (descomposició intestinal). Així doncs vam arribar al cim del Puigmal quan ja estaba fosquejant amb un vent que ens anava colpejant i avisant de que el lloc de dormir hauria d'estar prou arreserat.Vam muntar un parell de murs de pedra per a dormir-hi i al final vam anar a parar tots a una tercera construcció que es trobava en uns petita depresió sota el cim a la banda de sotavent, vam fabricar una espècie de dúplex.Havent sopat i després de fer el riu, ens vam posar directament al sac i a dormir.Durant la nit força vent que ens venia de tot arreu i a mitja nit es va posar a nevar: Tothom es tapava com podia i amb el que tenia, uns amb la funda de vivac d'altres amb la manta tèrmica en forma d'entrepà gegant.La imatge al matí era impagable tots blanquets i el cel prou clar perque el sol ens toques a primera hora i així poder agafar una mica d'escalfor i assecar els utensilis que havien quedat humits degut a la neu que els hi havia caigut a sobre. Vam esmorzar entre sol i núvols.Durant el diumenge haviem de fer del Puigmal fins a Noucreus per la cresta que envolta a la Vall de Núria, però estabem saturats de vent i vam decidir tornar al Coll de Fontalva tot passant per Núria, i tal dit tal fet en un moment ens vam plantar a Núria, i en 2 moments al Coll de Fontalva on ens vam trobar amb mon pare.