BTT

Ruta Transpirenaica 2007

Diumenge 26 d'Agost del 2007

CERBÈRE - SAN SEBASTIÁN. Recorregut de 910 Km.
Del 4 al l’11 d’Agost de 2007.

Components: Rafel Armenteros (Centre excursionista de Tiana), Claudi de José (Saltamarges de Tiana) i Joan Pera (Centre excursionista de Badalona)

1er. dia. 129 Km. (en bici)
Badalona-Cerbère en tren.
Cerbère-Banyuls-Colliure-La Roque des Albères-Le Boulou-Ceret-Arles-Prats de Molló-Coll d’Ares (1610 mt.)-Molló-Camprodón. Hotel Ganansi, sopar i dormir bé.
Per ser el primer dia de posta a punt, amb 20 Kg. de càrrega i el cul enganxat al selló de la bici, particularment crec que ens vam passar una mica, ja que semblava una prova a tres bandas.

2on. dia. 99 Km.
Camprodón-Sant Joan de les Abadesses-Ripoll-Ribas de Fersser-Collada de Toses (1800 mt.)-La Molina-Alp-Bellver de Cerdanya. Fonda Biayna, sopar fatal i dormir bé. Ens va ploure tota la tarda.

3er. dia. 132 Km.
Bellver de Cerdanya-Seu d’Urgell-Adrall-Port del Cantó (1725 mt.)-Sort-Congost de Collegats-Pobla de Segur-Senterada. Dormir, bé, en un bungalow del camping. Sopar molt bé. Etapa bastant forta per la pujada al port del Cantó, però tranquila després.

4rt. dia. 74 Km.
Senterada-Alt de Perves (1350 mt.)-Viu de Llevata-Pont de Suert-Coll de Espina (1407 mt.)-Coll de Fadas (1470 mt.)-Castejón de Sos. Albergue Pájaro Loco. Sopar i dormir molt bé. Etapa amb moltes parades per la pluja. També vam sortir molt tard del càmping.

5è. dia. 98 Km.
Castejón de Sos-Chía-Puerto de Sagún (1965 mt.)-San Juan de Plan-Salinas-La Fortunada-Cañón de Añisclo-Nerin-Fanlo-Sarvisé. Ciudad Vacacional El Chate, sopar i dormir bé.
Crec que va ser una de les etapas més dures i més boniques, alhora, ja que vam anar per pista amb vistes sobre l’Aneto, Maladeta i Mont Perdut.

6è. dia. 142 Km.
Sarvisé-Broto-Puerto de Cotefablo (1423 mt.)-Biescas-Jaca-Puente la Reina-Garde. Càmping Urrutea. Feia molt fred i ens van deixar dormir en una tenda. Menys mal, sinó, tocava fer bivac. Etapa amb molt de vent. Personalment per a mi va ser molt dur ja que vam estar pedalant set hores i mitja.

7é. dia. 94 Km.
Garde-Roncal-Isaba-Ustarroz-Puerto de Laza (1125 mt.)-Puerto de Larran (1573 mt.)-Selva de Iratí-Virgen de las Nieves-Pantano Arabia-Ochagavia-Aribe. Hotel Aribe (molt bé). Etapa en la que vam fer 94 Km. extres. Per equivocació vam recorre la Selva de Iratí per pista i la pujada al port de Larran va ser molt dura.

8é. dia. 145 Km
Aribe-Garralda-Bruguete-Roncesvalles-Port Ibarreña (1057 mt.)-St. Jean-Pied-de-Port (França)-San Juan de Luz-Irun-San Sebastián (Donosti). Albergue Camino de Santiago. Normal el dormir i fatal el sopar. Com anècdota explicaré que arribant a San Sebastián, ja havíem decidit el què soparíem, però, com que vam arribar deu minuts abans de tancar el refugi, ens vam haver de conformar amb un trist entrepà de llom. I encara gràcies. També vam realitzar el ritual d’abocar aigua de la Mediterrània (que portava en una ampolleta) al mar Cantábric.

En definitiva, ha sigut una experiència molt bonica i dura, en la que la preparació fisica prèvia és fonamental per gaudir de la ruta. Us la recomano.

Joan Pera.

En Rafel, en Joan i en Claudi.