Robiñera i Cañon de Añisclo

Diumenge 29 d'Abril del 2007

Un cap de setmana llarg i encara que algunes havíem de fer feina no podíem deixar passar la oportunitat de fer una bona escapada.
Sortim dissabte de bon matí encara que un problema amb un dels cotxes ens retarda un pèl. Però, no passa res tenim tres dies per endavant. En filem la carretera cap a Bielsa i d’aquí a Chisagües petit poble aragonès ara en creixement. He fet un parell de parades per menjar i compra provisions. La pista no està en mal estat però hi ha alguns rocs que obliguen al cotxe a fer algunes maniobres, en una d’elles tornem a tenir problemes amb el cotxe, però per fi arribem al refugi obert en bon estat i sense ningú.
L’endemà ales set comença la nostra pujada cap al Robiñera un tresmil amb unes visites cap al Perdut magnífiques. A partir de 2300 comença la neu i ja no ens abandona. El dia que havia començat bo es va tapat i ja ens últims metres hi ha una bòria que juga a fet a amagar amb l’entorn. La pujada ha estat feixuga doncs la neu era tova i les pedres es descomponen. Arribem a l’avantcim , amb força bòira i molta neu , ens queda una aresta i un sifó que no veiem clar pel que valorant el risc i l’hora decidim donar mitja volta, hem arribat als 2970m. La baixada es fa a bon pas i a les cinc estem al cotxe,pel camí una mica de neu sol i pluja per a rematar-ho, però una bona experiència.
L’endemà després de dormir en un alberg marxem cap al “Cañon de Añisiclo”, volem arribar fins a Fuenblanca. Hi ha aigua per tot arreu, i la vegetació està explosiva. El dia coemça bé però a mig matí es va tapant i a la una comença a ploure a bots i barrals, pel que decidim fer mitja volta, quan estàvem a vint minuts del Fuenblanca. La tornada la fem entre petits ruixat i estones de sol fins que arribem al cotxe i torna a ploure amb ganes.