Excursionisme CEB

Pic del Talló 1.277m i el seu Faig

Carles Comes, Miquel Dolcet, Pep Giralt | Dijous 23 de Març del 2023

Cim que juntament amb el Puig d’Ou flanqueja la vessant nord de la vall del Bac i és un mirador privilegiat del Pirineu més Oriental.  Des de la carretera que va d’Oix a Baget , abans d’arribar al Km 20, a ma esquerra s’obre una pista ampla orientada clarament a ponent. El cotxe es pot deixar davant mateix, en una explanadeta.  Cal prendre aquesta pista de poca pendent seguint unes marques de color carabassa i verd, deixant a l’esquerra un trencall fins que passats uns 25 min quedem situats gairebé a la mateixa vertical del cim per la seva vessant nord. Al mig del camí hi trobarem una senyal amb els colors en creu que ens indica que cal abandonar-lo i continuar a l’esquerra, ara sí amb pendent, pel fons d’una valleta amb un bosc espès de faigs joves. Després de 250 m de desnivell aproximadament tornem a trobar un camí ample que cal agafar-lo en direcció de pujada, ara cap a llevant i que anirà giravoltant cap a la dreta, travessant uns plans, i remuntant fins a la mateixa vertical del cim.  Les senyals es perden una mica i prenent de referència unes marques vermelles anirem pujant  cap al cim. A pocs minuts d’arribar a la carena  ens trobem dos exemplars de faig de dimensions excepcionals, són els faigs del Talló, el més gran té 5,75 m de perímetre i potser és un dels faigs més gran de Catalunya.  10 metres més endavant del cim és quan tindrem una vista esplèndida tan del Pirineu Oriental com de les muntanyes a ponent i cap al sud.

+ 1 any
Faig del Talló

El faig monumental

Canigó sense neu!

L'altre faig del Talló

Faig monumental del Talló

Detall

Panorama del Pirineu Oriental, des del Tga fins al Canigó, sense neu!