Pic Coma de Varilles

grup_BTT_CEB | Dissabte 4 de Febrer del 2023

Dissabte matí, fred i ventós al final de la carretera oberta de Ransol. Abandonem el cotxe entre una terrible fresa de motors de motocicleta, car han instal·lat un petit circuit de neu/gel a la capçalera de la vall que escampa per tot el molest rugit dels enginys. Ràpidament, esquís als peus, creuem una propietat del marge esquerra del torrent i comencem a remuntar direcció SW la pendent, endinsant-nos dins el bosc. Quan s’esclareix, guanyem alçada superant llomades, algunes força dretes, fins que localitzem el cim i un petit coll a la seva esquerra. Aquest és l’objectiu, que assolim tot trenant llaçades. Descalcem esquís i a peu, molt senzill, aconseguim fer cim.

Alguns de nosaltres remunten la punta W i, posteriorment, podem gaudir d’un molt bon descens desfent el traçat de pujada. Superem la part inferior del bosc aprofitant traces anteriors que en faciliten el pas dels esquís.

aquí el recorregut: https://ca.wikiloc.com/rutes-esqui-de-muntanya/pic-coma-varilles-and-125040336

+ 1 any
Cim Coma de Varilles (al fons, Anrodat)

Eduard, darrers metres al cim