Excursionisme CEB

FINESTRELLES DES DE NÚRIA.

Fer Cim: Alejandro, Àlex, Àngels, Pep, Xavi i Teixi. | Divendres 3 de Juny del 2022

Ens hem llevat molt d’hora per arribar al primer cremallera que surt de Ribes Vila (7:30) i ja notem la frescor que queda de la nit. L’estació sembla solitària però cinc minuts abans de la sortida del tren l’andana s’omple de gent, la majoria treballadors de Núria o del cremallera.

Després d’esmorzar comencem a caminar cap al Torrent de Finestrelles (8:42) amb un sol clar però veient núvols foscos al Coll de Finestrelles. Camí agradable acompanyat de pocs pins, petites flors de primavera, alguns nerets que comencen a florir i, mirant les parets de la vall, trobem un decorat molt groc de bàlec o ginesta nana, especialment intens al dessota del Roc de la Maula, precisament on la pujada es fa costeruda. Aquí, superats el primers 350 m d’alçada (10:6) ja notem que avui ens cansarem molt, però som tossuts. Ara ens dirigim a la Coma de Finestrelles i tot fent llaçades arribem al Coll de Finestrelles (2604 m; 11:05). Tenim la Cerdanya francesa a la vista amb la Serralada Pirinenca francesa que conserva clapetes de neu i mirant enrere contemplem la solemnitat de la Vall de Núria amb les crestes de l’olla.

Passem pel costat del Puig de la Coma de Finestrelles (2744 m; 11:50) i ja directes – però ben a poc a poc - al Pic de Finestrelles (2828 m; 12:14) on tenim una vista panoràmica de la Vall de Núria i del vessant francès d’aquests cims. Estem animats pensant que ja no pujarem més...però ens queden les pujadetes al Pic de Núria (2794 m; 12:22) i al Pic del Coll d’Eina (2771 m; 12:54) que fem carenejant força molestos per un vent intens que ve del sud i uns núvols que van passant des de l’oest i no ens deixen tranquils.

Al Coll d’Eina (2682 m; 13:04) ens arrecerem al costat d’unes pedres paravent, per fer el segon bocata i refer-nos de les rampes i altres molèsties que ja hem acumulat. Ara els núvols foscos cobreixen tot l’entorn i aconsellen baixar ben aviat.

El camí va a buscar el Pla de les Barraques (2650 m;13:41) per carenejar una estona i trencar a l’esquerra (2500 m; 13:56) per baixar fins al Rieral d’Eina. Quan hi arribem (2170 m; 14:40) els núvols s’estan esvaint i ens permetem refrescar els peus, fer migdiada i prendre el sol sense parar de xerrar.

El recorregut fins Núria és molt agradable i tranquil a no ser per unes vaques que no ens volen deixar passar i algú els ha d’ensenyar el bastó. Arribem a Núria a les 16:00 h. Mentre esperem l’hora del cremallera ens prenem unes begudes a 4 € al bar restaurant del santuari.

Resum: Distància 12,87 km. Desnivell pujant 911 m. Temps en moviment 4:54 h. Temps total 7:58 h. Velocitat en moviment 2,6 km/h. Circular. Fàcil, però fa pujada.

Puig de la Coma de Finestrelles i Pic de Finestrelles.

Cap al Torrent de Finestrelles.

Apropant-nos al Roc de la Maula

Sota el Roc de la Maula.

Roc de la Maula.

Coma de Finestrelles amb al Coll de Finestrelles al fons.

Cim de Roques Blanques, Pic de Fontnegre, Cim de la Coma del Clot, Torreneules i Balandrau.

Pic de Finestrelles amb vent.

Al Pic de Finestrelles.

Carenant cap al Pic de Núria.

El Puigmal.

Vall d'Eina.

Baixant al Coll d'Eina amb al Pic d'Eina a la dreta.

Baixant pel Pla de les Barraques.

Baixant al Rieral d'Eina.

Trma final a Núria per la Vall del Rieral d'Eina.