Excursionisme CEB

LES AGUDES des de SANT MARÇAL.

FER CIM: Alex, Alejandro, Jordi, Xavi i Teixi. | Divendres 17 de Setembre del 2021

És una excursió clàssica però que nosaltres no havíem fet i algú dels veterans va suggerir que l’hauríem de fer.

Després que la meteo anunciés possibles pluges disperses, hem sortit d’hora i a les 8:45 comencem a caminar amb bon sol i alguns núvols passatgers sobretot al cims de Matagalls i de les Agudes. Passem al costat del hotel – restaurant Sant Marçal, que sembla coincidir amb l’ermita, i la primera part del camí és una pista que baixa suaument fins a prop del mas El Puig; aleshores gira a l’esquerra per seguir contornejant el peu dels Castellets sense gaires desnivells. Després de 2,8 km prenem una pista poc fressada que puja per l’esquerra fent algunes ziga -zagues per anar guanyant alçada. Després travessem un parell de vegades la tartera que penja del cimal i pugem per una fageda impressionant i ombrívola que ens allibera de la calor. Esmorzem a les 10:00 i seguim amunt pel senderó que ara ja és més pendent i pedregós i anem més lents. A la Cota 1300 o 1400 m tornem a travessar una tartera que creiem que enllaça amb la que hem passat abans i ara ja veiem més claror al acostar-nos al coll. Els núvols ens envolten i tapen el cim però el vent del nord se’ls enduu i a estones podem gaudir dels paisatges des del cim de les Agudes (1705 m; 11:40). Ara veiem el Turó de l’home, ara només el Matagalls o alguns dels poblets propers: Espinelves...

És l’hora del plàtan i de la xocolata i ens refem de l’esforç. Decidim no anar al Turó de l’Home i comencem a baixar (12:05) pel mateix camí, amb molt de compte, perquè es pot relliscar fàcilment i així allarguem la baixada per la llarga fageda. Quan recuperem la pista (14:00 h) ja podem anar més lleugers i arribem al punt de sortida a les 14:35. Dinem al Hostal Can Bofill i quedem prou satisfets. No ha plogut.

Resum: 11,11 km, Pujant 676 m, temps 4:10 caminant i 5:52 en total.

Les Agudes coronades de núvols.

La pujada comença en una fageda espessa.

Travessem la tartera.

El sender es torna dret i pedregós.

La tartera comença ben a la vora del cim.

Arribant a Les Agudes.

Els núvols s'han apartat una estona.

El Turó de l'Home al sud-oest.

Cap al nord Els Castellets.

Matagalls al nord-oest.

Iniciant la baixada.

Baixant pel senderó pedregós.