Monte Perdido

Ariadna i Quim Carreras | Dijous 27 d'Agost del 2020

L'última setmana d'agost decidim fer una escapada a fer el Monte Perdido (3.355 m) seguint un itinerari circular, pujant per la Faja de las Flores i baixant pel fons de la vall d'Ordesa.
Després de fer nit a Torla agafem el primer autobús del dia, a les 6 del matí, que ens deixa a la Pradera de Ordesa. D'allà seguim el camí que porta cap al Tozal del Mallo i el circo de Carriata i que puja directe, sense massa pietat pels excursionistes, fet que ens fa guanyar alçada ràpidament. Arribem a les clavijas de Salarons, que no presenten cap gran dificultat i ens ajuden a superar dos ressalts de roca, per poder arribar al cap de poc a l'entrada de la Faja de la Flores.

La Faja de las Flores és, tal com diu el nom, un camí que segueix una feixa de la muntanya, pràcticament horitzontal, que s'ha format per l'erosió. És un itinerari espectacular, bonic i curiós, a parts iguals, ja que uneix el circ de Carriata i el circ de Cotatuero. Les vistes són impressionants i la gran quantitat de flors de neu que hi trobem també. Una vegada arribats al circ de Cotatuero, travessem una planura càrstica i ens dirigim cap al collado del Descargador, sota la brecha de Rolando, i posteriorment al collado Millaris, per continuar fins al refugi de Góriz.

Al refugi hi estem ben amples. El COVID ha fet que en una habitació de 8 persones i dormin només 4 i el sopar es fa en tres torns per mantenir la distància de seguretat.

L'andemà al matí enfilem cap al Monte Perdido. Un camí sense massa complicacions llevat d'alguns ressalts de roca que en un dels casos està assegurat amb una cadena. La "escupidera" a aquesta època de l'any ja no té neu, de manera que del lago Helado al cim cal fer una tartera que fa estar alerta per les relliscades. Arribem al cim amb un temps esplèndid fet que ens permet gaudir de les vistes en totes direccions.

Comencem la baixada seguint el mateix itinerari de pujada fins al refugi. Posteriorment anem cap al circo de Soaso, on a l'alçada de la cascada Cola de Caballo ens ajuntem amb la multitud d'excursionistes i turistes que equipats amb bambes, botes o xancletes i motxilla o bossa de màtan se val, han anat a veure la cascada. Després de seguir tot el fons de la vall arribem a la Pradera de Ordesa on agafarem el bus de tornada a Torla.