Senderisme

Diumenge 18 de Març del 2007

MONT CARO (1442 m.)

Programa dels 41 Sostres Comarcals de Catalunya

Aquesta vegada li va tocar el torn a la comarca del Baix Ebre.

El dia 17 de març de 2007, vàrem decidir dedicar-lo a conèixer un xic la comarca, la qual cosa va ser un gran encert i ens va permetre gaudir de l'art i la història a Tortosa, dels plaers de la gastronomia regional a Reguers, dels magnífics paisatges de la "carretera del Port" i de l'exuberant flora dels boscos que envoltan el refugi del Caro, on vam fer nit.

El magnífic refugi guardat del Caro, està situat a 1090 m. d'alçada, al veïnat del Mascar i és propietat de l'UEC. www.refugicaro.com

El 18 de març de 2007, amb les primeres clarors del dia, treiem el cap per la finestra del refugi i ens adonem que el cel està ben cobert, els núvols baixos no permeten veure les parts altes de la serra del Mont Caro i amb aquestes condicions, trobar la bona via sobre la carena, pot resultar difícil i fins i tot perillós.

Baixem a esmorzar amb l'esperança que el temps millorarà quan el sol s'aixequi, cap a dos quarts de nou el cel comença a obrir-se una miqueta, aquest fet en esperona i sense pensar-ho més, prenem les motxiles i amunt.

El cel va aclarir del tot, la reste del dia vàrem gaudir d'un temps esplèndid, encara que va fer una mica de vent, les meravelloses vistes que proporciona el recorregut per carena, ens van compensar amb escreix dels esforços.

RESSENYA del RECORREGUT

Temps necessari per pujar 2 ¼ hores.

Temps necessari per baixar 1 ¼ hores.

Desnivell +/- 400 m.

Cal portar aigua

Durant els primers 30 minuts resseguim les senyals del GR 7 que transcorre per l'ampla pista de Fredes fins arribar al coll de la Carrasqueta, en aquest punt, tot i seguint el GR 7, hem de deixar la pista i prendre a l'esquerre un bonic corriol que pel mig de boscos i en forta pujada, en uns 25 minuts ens portarà fins al coll dels Pallers (1218 m.).

En aquest punt hem de parar atenció, ja hem assolit la carena, el GR creua el coll i continua cap els refugis de Mas del Frare i Font Ferrera, però nosaltres hem de deixar-lo i prendre a l'esquerre un desdibuixat corriolet, que senyalitzat en el seu inici per un piló i després per marques vermelles o negres i també per fites, en uns 20 minuts de continua pujada ens durà fins a la Moleta Rodona (1340 m.), cim veí del Caro.

Continuarem caminant per la carena durant uns 20 minuts fins arribar a un collet, en aquest tros el camí està poc definit i s'ha de tenir cura de seguir les fites i senyals, en cas de boira i degut que en aquest punt el llom s'aixample, s'haurà d'anar molt en compte.

Arribant al collet esmentat, continuarem uns 20 minuts més per l'esquerra de la carena, pel vessant nord, el corriol baixa uns metres i va flanquejant, se supera un petit graó de roca i accedim a una canal fitada, que tot pujant per ella ens deixa a un 10 minuts del Caro, un cop arribats a aquest punt, flanquejarem per desdibuixats corriols la tanca del complexe d'antenes fins arribar a la miranda i monòlit de la Verge de la Cinta.

La tornada cap el refugi de l'UEC a Mascar, (1 hora i ¼) , la vam fer seguint les dreceres marcades en vermell, que creuen o segueixen la carretera asfaltada d'accés al Mont Caro

Bibliografia:

Sostres Comarcals de Catalunya, de Jordi López Miquel, Col-lecció Azimut d'Edicions Cossetània