Taillón

Crist i Dani | Dimecres 18 de Juliol del 2018

Iniciem la sortida al Col de Tentes, des d'on seguim la pista que mena fins al Puerto de Bujaruelo, sense pràcticament guanyar desnivell. Un cop arribats al port, prenem el camí a l'esquerra que ens dirigeix cap al Col des Sarradets, travessant algunes congestes de neu que encara resisteixen al vessant nord del Taillón. Després de remuntar un barranc costerut i relliscós, assolim el Col de Serradets, des d'on s'obre una fantàstica panoràmica dels pics que conformen el Circ de Gavarnie, amb la seva famosa cascada. En pocs minuts més arribem al Refuge des Sarradets, que trobem tancat per obres, i llavors ens adrecem cap a la inconfusible Brèche de Roland. Abans d'assolir aquest pas, superem un graó de terreny descompost i força incòmode fent ziga-zagues i, després de calçar-nos els grampons, enfilem la glacera seguint una traça molt trepitjada. Un cop creuada la impressionant bretxa, ens dirigim a la dreta per un camí ben fitat que voreja la Pointe Bazillac i ens deixa a l'aresta a l'alçada de la Falsa Brecha. Només ens resta remuntar els darrers pendents que ens separen del cim del Taillón (3.146 m). Com que l'aspecte dels núvols ens sembla cada vegada més amenaçador, aquesta vegada no ens entretenim més del compte al capdamunt del pic i decidim tornar seguint mateix camí que havíem seguit d'anada, apretant el pas fins arribar de nou al Col de Tentes. Un cop al cotxe, sans i estalvis, esclata la tempesta.