Senderisme

Fase 01. La Covil

Núrec i Pito | Dilluns 18 de Maig del 2020

Comença la fase 01 Covid 19 al Ripollès i ho cel·lebrem fent una excursió des de casa. No cal anar gaire lluny per fer grans sortides i la primavera ens regala un esclat de colors i olors que fan posar els pèls de punta. Sortim de la plaça de el Baell per fer el cim de la Covil. Per pujar al cim pugem cap al pla de Marull i visitem la curiosa roca del Bolet. Seguim cap al refugi del pla de Prats i cap a la font Roja per arribar a coll Pan. Seguim la carena en direcció al cim de la Covil i trobem a l'amic Pepet de Cal Riu amb la seva família. Un dels millors boletaires del país, que porta un cistell mig ple de moixernons i unes quantes corratjoles. Coronem el cim de la Covil amb unes vistes sensacionals de Montserrat, Sant Llorenç del Munt, la Serra de Sant Marc, el Catllaràs, Rasos de Peguera, Serra d'Ensija, Pedraforca, Cadí, Puigllançada i tot el Pirineu oriental, des d'Andorra fins a la Garrotxa. Un mirador excepcional. Davallem cap al coll de Coma Ermada i cap al coll Roig, on ens fem un fart de collir corratjoles, un bolet boníssim per fer amb un bon rostit o bé amb truita. Seguim per l'avetar de Planoles cap a prat de Jou. A partir d'aquest punt prenem el sender de la Batega el Bac per tallar la pista que condueix fins al coll de l'Erola. No val massa pena prendre aquest sender, ple d'arbres caiguts del Glòria i molt difícil de seguir en tot moment. Un cop recuperem la pista seguim fins el coll de l'Erola i prenem, a mà esquerra, la pista d'explotació forestal que torna a desembocar a la pista principal que davalla fins el poble de Campelles. La creuem i prenem el bonic sender que ens porta fins el poble. Visitem la torre de Campelles i davallem fins el poble per prendre l'antic camí que ens porta fins al molí de Can Coll, actualment convertit en casa de turisme rural. Aquesta primavera està sent molt plujosa i corre aigua per tot arreu. Està brutal! Remuntem fins als Plaus i fem un camp a través per devallar pel camí que surt a la casa de Cal Rana fins al punt d'inici de la ruta.