Margalida i Tempestades

Crist i Dani | Diumenge 5 d'Agost del 2018

Comencem el nostre recorregut al Refugio de Corones, des d'on sortim sortim de bon matí, endinsant-nos en la Vall de Vallibierna. Passem de llarg dues bifurcacions, primer la que puja cap a la Vall de Corones i més tard la que encara el Barranco de Culebres. Un cop arribats a la Pleta de Llosás, prenem el trencall que remunta el barranc per la riba dreta, sense creuar-lo. El sender guanya cada vegada més pendent, fins assolir l'Ibón de Llosás, envoltat d'altes muralles de pedra. En uns pocs minuts més fem cap al Ibón Pequeño de Llosás, on ens aturem per esmorzar i agafar una mica d'aire. A partir d'aquí el sender salva de forma abrupta l'esglaó que ens separa de la Glacera de Russell, prou extensa per les alçades d'any en les que ens trobem. Un cop a la glacera, ens calcem els grampons i travessem traçant una diagonal en direcció al coll que s'obre entre els pics Tempestades i Margalida. Un cop sota el segons d'aquests cims, deixem la diagonal i encarem directament les parets que s'aixequen davant nostre, grimpant per la xemeneia que ens sembla més assequible. Després de superar algunes dificultats, assolim el agrest Pico de Margalida (3.239 m), veritable nus d'arestes d'aspecte ferotge. D'aquí progressem per la cresta, aèria i amb algun pas de IIº, fins arribar al cim del Pico de Tempestades (3.278 m). Gaudim una estona de les vistes, espectaculars en totes direccions, i baixem seguint les fites fins anar a parar directament a la Glacera de Russell. Arribats aquí, tornem al Refugio de Corones desfent el camí que havíem fet d'anada.

Cresta de Salenques des del cim de Margalida

Ibón de Llosás

Glacera de Russell

Tempestades i Aneto des del cim de Margalida

Aneto des del cim de Tempestades