Balaitous per la Gran Diagonal

Crist i Dani | Dilluns 15 de Juliol del 2019

Ens aixequem ben d'hora, ben d'hora i, sortint del Embalse de la Sarra, seguim el GR-11 en direcció a Respomuso. Passem de llarg la desviació que mena cap al Collado de Soba i, a la següent bifurcació, deixem el camí principal i enfilem el sender que remunta el Barranco de Arriel. Després de superar un bon desnivell, arribem al Ibón de Arriel Bajo. Seguim el camí fins a les immediacions del Ibón de Arriel Alto per deixar-lo abruptament i superar un nou graó fins al Ibón Chelau, on esmorzem i ens recuperem una mica. A continuació, pugem ja tota l'estona entre rocs fins al Abrigo Michaud, que ens serveix de referència per encarar la Gran Diagonal. El primer tram resulta incòmode però no és exposat. A mida que guanyem alçada augmenta el pati i hem de parar cura amb les pedres soltes. Les vistes són espectaculars. Seguim avançant, ajudant-nos amb les mans en algun moment, fins a una mica abans d'arribar a la Brecha des Isards. En aquest punt hem de superar una grimpada de IIº que posa a prova els nostres nervis per guanyar l'aresta ja força a prop del cim del Balaious (3.144 m), al que acabem arribant caminant, ara sí, sense problemes. Trobem el característic trípode metàl·lic desmuntat i estirat a terra. El dia acompanya i la panoràmica en 360º és magnífica, del Vignemale al Bisaurin. Després de regalar-nos la vista una bona estona i fer les fotos de rigor, baixem desfent el camí de pujada, posant-hi els cinc sentits. La tornada es fa llarga, però l'esforç paga la pena!