Pic Baborte i Pic Sotllo.-

Diumenge 31 de Març del 2019

Al voltant del pic de Baborte i pic de Sotllo.
Amb els companys Çaits i Pito fem una sortida d’esquí d’exploració. Dissabte sortim de la presa de Montalto i pugem per la Canal de Becero fins al Coll de Sellente, calzem esquís a la cota 1800, després d’un curt descens arribem al refugi de Baborte on deixem material per alleugerir la motxilla. Continuem la ruta pujant al Coll de Baborte o Pedres Blanques, perdem alçada per damunt dels Estanys de la Coma de Sotllo i remuntem el Coll de Canedo, després de fer el pic de Baborte desfem camí fins al refugi de Baborte on passem la nit.
Diumenge tornem fins al Coll de Roques Blanques o de Baborte, baixem als Estanys de la Coma del Sotllo i remuntem per un coll sense nom que està al sud del pic de Sotllo. Al Coll deixem esquís i pugem caminant fins al cim del Sotllo. Desfem camí fins els estanys de la Coma del Sotllo i remuntem el Coll de Canedo, a partir d’aquí tot és una excel•lent baixada per la vall de Sellente, esquiant fins a la cota 1700 i després caminant fins al Pla de Boaví i la Presa de Montalto.