BTT

1a sortida del Cicle de BTT 2017-18. Pels Pobles del Baix Empordà.

Dissabte 28 d'Octubre del 2017

Amb un temps assolellat i fresquet, ideal per pedalar, sortim de Púbol, el poble del castell de Gala-Dalí. Escalfem en una primera pujada i arribem a la bonica ermita romànica de St Andreu de Pedrinyà, primera de les moltes parades que farem per gaudir amb calma del ric patrimoni arquitectònic del Baix Empordà. Continuem per asfalt, travessem el llogaret de Millars, i tot seguit entrem a Madremanya recorrent els seus estrets carrerons. Un dels participants comenta que sembla ser que li estan a punts de sortir butllofes als seus neumàtics per rodar per asfalt. Però no serà el cas, ja que, afortunadament, a partir d'aquí comença a predominar les pistes de terra en gran part del recorregut que ens queda.
El poble de Monells deixa bocabadats als companys que no el coneixien, la seva plaça porxada és una de les més maques de l'Empordà i, m'atreviria a dir, de tota Catalunya. Ens desviem una mica de la pista que seguíem per acostar-nos a l'ermita de Sta Cristina , que té el seu campanar escapçat. Una forta pujada ens situa a dalt de Castell d'Empordà,ocupat per un romàntic hotel. Fem un divertit descens pels seus carrers, on algun dels pros fa una demostració de bona tècnica.
Passem per Ullastret i, per un seguit de pistes i camins, fem cap a Peratallada, poble medieval molt ben conservat. En algun dels seus carrerons es veuen les pronunciades marques que deixaven les rodes de carro sobre la roca. Ens reagrupem a la plaça on hi ha el gran palau i continuem fins a la Pals, que fa la competència a Peratallada en quant a monumentalitat. Pugem al seu mirador, on hi la torre de l'antic castell i gaudim d'extenses vistes, destacant les illes Medes que s'aixequen en el mar.
Anem a cercar les pistes que segueixen per les vores del riu Daró en un tram molt planer que ens permet rodar amb rapidesa. La serra de Montrgrí els camps d'arròs dominen el paisatge. Creuem l'antic pont de pedra de Gualta, creuem Parlavà i quan arribem a Rupià fem una aturada a la terrassa del bar de la plaça. Per finalitzar la ruta haurem de fer unes petites sifonades abans d'arribar un altre cop a Púbol
Aquesta plàcida pedalada de 59 Km i uns 450 m de desnivell ha tingut per protagonistes a 18 ciclistes: Albert Font, Manel Orbay, Enri Codina, Pere Estapé, Quim Carreras, Laura Llorente, Pedro Alcázar, Montse Estrada, Jaume Tejedor, Carme Urgell, Eduard Villares, Mireia Massagué, Mercè Marfany, Miquel Femenia, Pep montes, Núria Gòmez, Chema García i Manel García.
Fotos: Manel Orbay, Pedro Alcázar i Manel García

St Andreu de Pedrinyà

Disputant-se el capdavant del grup.

Millars

Deixant enrere Madremanya

Entrant a Monells

Pedalant sota els porxos de Monells

La plaça de Monells

A l'ermita de Sta Cristina

Fent una petita reparació

Marques del pas dels carros a Peratallada

Les illes Medes, des de Pals

Descans i àpat a Pals.

Arrossars i la serra de Montgrí

La Serra de Montgrí domina el paisatge.