BTT

11a sortida Cicle BTT. Entre les serres del Verd, Port del Comte, el Cadí i el Pedraforca.

Dissabte 10 de Juny del 2017

Amb bon temps, gran moguda ciclista a la zona, amb grups que realitzen diverses rutes, com la coneguda comercialment com a "Pedals del Pedra". Sortim de Gósol amb una representació femenina molt correcta, gairebé de la meitat, amb el propòsit de fer un itinerari per les proximitats del Pedraforca, una de les muntanyes més estètiques i emblemàtiques de Catalunya. Pedalem frescos , passant per masies, enmig d’una verdor i florida espectacular (farigola, frarets, jonces, besses i més amunt campànules , saxífragues i pins farcits de pinyes noves).
Un cop al Coll de Gósol y desprès d’una zona de senders i alguns pendents, agafem una pista, en un entorn magnífic, que ens porta a les Collades des d’on es pot observar una part, del recorregut de la Volta a la Serra d’Ensija que alguns de vosaltres vareu pedalar fa quinze dies.
Iniciem una forta baixada per una pista força descomposta i arribem al Coll de la Santa Creu. Descendim per un bonic caminoi fins a les cases de Pedra, des d'on el camí continua per senders fins arribar a la Coma i les Fonts del Cardener, unes déus d’aigua molt fresca, enmig d’un paratge força ben cuidat i resguardat.
A partir d’aquests punt i amb una calor que prem de valent comencem la llarga pujada del dia que, de mica en mica, és va empinant més i més, per acabar en un dret corriol que ens portarà a l'estació d'esquí de Port del Comte, on vam passar nit al refugi de Bages, a peu de pistes de l’estació, refugi altament recomanable en tots sentits
Ben cuidats i descansats iniciem la 2na. jornada d’hora. De seguida comencem a pujar, gaudint d’unes vistes i una temperatura excel•lents, fins el punt més alt del nostre recorregut, el Coll d’Estivella (2190 m)
En baixada i desprès de gaudir de la immensa vista que ens atorga el mirador ubicat al refugi de l’Arp, arribem a coll de Port. Un corriol en baixada , tècnic i preciós, ens porta de pet a Tuixén. Per pista arribem al Moli de Fórnols i en pujada, fent un tast a totes les fonts que rajaven, la calor tornava a ser molt intensa, passem pels poblets de Fórnols i Cornellana, des d'on una humana i ben traçada pista ens puja, mai millor dit, a la Collada de Jovell on ens espera una vista pletòrica del Pedraforca. Fem un llarguíssim descens fins a Josa de Cadí, que els "pros"realitzen pel GR, que talla els revolts de la pista.
Des de Josa pugem per asfalt al Coll de la Josa, posant a prova les nostres migrades forces, sota un sol de justícia. Una bona estampa de Gósol ens indica el final de la nostra volta. En aquest punt uns opten per agafar la carretera i la resta per un sender, amb un primer tram que s'ha de realitzar a peu però la resta totalment ciclable, fins arribar al poble. Ip! Ip! Cap incidència, cap punxada, un paisatge fabulós, una molt bona companyia.
Hem realitzat els 106 Km de la ruta i 3400 m de desnivell: Eduard Villares, Xavi Gil, Carme Urgell, Quim Balaguer, Núria Gómez,Marta Borrás i Manel García
(text i fotos de Marta i Manel)

Un moment de desconcert?

L'Eduard no aconsegueix deixar enrere la Carme

Arribant al pas de l'Estivella

Descans al coll de Jovell

Al coll de Gósol, el primer de la ruta.

Estem a a la Serra del Verd!

Al Grau de les Collades

La Pedra

En Xavi no tenia prou pedalant amb la seva bici.