BTT

Cicle de BTT. Volta a la muntanya de Tor

Dilluns 23 de Maig del 2016

Tal com estava previst vam seguir el recorregut de la 1a etapa de la "volta de Probike" del 2008. Es tracta de donar una gran volta circular al pic de Salòria, o muntanya de Tor. Com totes les voltes de Probike, es una ruta molt treballada, que transcorre per escenaris. magnífics. d'una llargada considerable i amb forts desnivells.
La ruta l'havíem ja realitzada l'any 2009, tres dels components del grup, en Quim, la Marta i en Manel, i vam quedar bastant trinxats, però extraordinàriament satisfets. Era inevitable fer una repetició.
El dissabte, a mig matí, i amb un temps perfecte, sortim del coll de la Botella (2070m) a l'estació d'esquí andorrana de Pal. Remuntem per carretera solitària fins al port de Cabús (2307 m) on ens espera un llarguíssim descens per una pista força divertida i en un escenari inigualable. De tant en tant ens hem d'aturar per poder gaudir encara més del paisatge, ja que no és recomanable, baixant a gran velocitat, treure massa la vista del terra. Travessem l'idíl•lic poblet de Tor i continuem baixant per una carretereta enquitranada. Després, toca la pujada, i per un itinerari molt variat, de pistes i camins, molt ben trobat, passem per les bordes de Virós, i atenyem el coll de So de Farrera (1920 m), el coll de la Creu de Bedet (1952 m) i descendim, a gran velocitat, a l'ermita de Sta Magdalena (1580 m), on passem el riu per una estreta passera de troncs, evitant la tradicional remullada d'altres vegades, quan no existia el pontet. Una remuntada moderada i arribem al nostre destí, el refugi de la Basseta de St Joan de l'Erm, gestionat per antics companys de muntanya.
Han estat uns 64 km i + 1700 m - 2000 m de desnivells acumulats
Havent descansat, i recuperat forces,el diumenge es presenta força núvol i amb la previsió de que ha de passar un front, que el guarda, en Miquel Prat, ens informa que de moment ja ha arribat a l'Aragó. Qui anirà més ràpid, el front o nosaltres?
Iniciem l'etapa per una pista amb rapes duríssimes que únicament algun dels cracks que portem podran vèncer al damunt de la bici. Després vindrà un llarg recorregut per corriols, per boscos, llargues estones per carenes, camins herbosos, nombrosos colls (coll de Seix- Turó dels Collars (1922 m)- coll del Solanell- coll del Grau- coll d'Ares - coll de Laquell (2156 m)- coll de l'Aubaga) , miradors fantàstics, en definitiva BTT en estat pur! Aconseguim escapar-nos de la pluja fins que arribem a Os de Civis, on fem un enorme entrepà, en un bar de luxe!, just quan cau un ruixat. Sortim del bar i els sol ens pica l'ullet. Continuem per pista, en pujada continuada, fins que aquesta s'acaba i hem de fer un camí força penjat, a peu, amb algun pas exposat, que podem superar amb seguretat, gràcies a que les roques estan seques. Arribem a l'extraordinari indret de les bordes de Setúria. Amb, més o menys fortuna, creuem un rierol, i remuntem fins al coll de la Botella , és aleshores, tot just, quan comença a ploure de veritat. Hem guanyat la cursa al front!. Les cares de satisfacció parlen per si soles, hem superat el repte i l'experiència ha superat les millors expectatives.
Aquest 2n dia han estat uns 39 Km i uns desnivells aproximats de + 1760 m i -1400 m.
Hem realitat la ruta: Marta Borràs, Quim Balaguer, David Campany, Eduard Villares, Paco Ferreño, Martí Montanyà, Miquel Femenia, Carlos Arija i Manel García

La Marta iniciant el descens del port de Cabús

En Carlos i en Quim per la pista de Tor

Una parada per gaudir del paisatge, en la baixada a Tor

Arribada a Tor

Ruta variada. En Martí intuint el camí

Un descans a les bordes de Virós

En David, quina embardissada!

L'Eduard i en Carlos, explorant i contemplant el panorama

Pas del riu Magdalena

Preparats per sortir, al refugi de la Basseta

Pedalant per prats

En Quim, amb cara de velocitat, seguit de prop pel Miquel.

I ara què faig?

Arribant a les bordes de Setúria