Pic Cordier (3.250 m)

Diumenge 22 de Maig del 2016

Arribem divendres a la nit a la Besurta i de la quantitat de cotxes que hi ha hem d'aparcar uns 200 mts més avall i dormim a la furgo.
L'endemà al matí, sortim a les 6 cap al cim. A mig camí de la Renclusa ja ens podem calçar els esquís i a mesura que guanyem alçada la neu es va endurint. Tot i això la temperatura és alta i la neu queda humida ben aviat.
Ens hem de descalçar els esquís un curt tram per superar un petit ressalt i accedir a la pala que ens portarà al cim sense problemes.
La baixada la fem per la cara sud cap al coll Cordier, i d'aquí cap al coll d'Alba, sempre per una neu molt dura. Des del coll d'Alba i fins al Renclusa esquiem per una neu molt pastosa i humida que provoca purgues constants, cal doncs extremar les precaucions per no provocar un allau de neu humida.
Una bona sortida per acabar la temporada, evitant l'aneto, on hi ha una gentada de por.

Sortida realizada per: Isra, Josep i Quim

Coll d'Alba, per la cara sud