Excursionisme CEB

Camí ral d'Olot a Vic

Dissabte 6 de Juny del 2015

Amb la dèria de buscar camins empedrats avui hem anat a caminar el tros que queda d’aquest antic camí ral construït amb la fesomia actual al segle XVIII.
Com sempre, d’aquests camins només hi queden les parts que s’enfilen per la muntanya, allà on l’obra feta és de tal envergadura que ha resistit el pas del temps. En aquest cas el camí supera els 400 metres de desnivell que hi ha entre Els Hostalets d’en Bas i els voltants de Pruit, ja arribant al Collsacabra.
Al 2010 es va acabar una restauració important a la zona amb més pendent de “Les Marrades” que ha deixat un camí preciós que s’endinsa primer entre rouredes i, més amunt, entre faigs.
Nosaltres vam fer una circular fins a Falgars i baixant pel Camí de les Tres Creus (PR)
L’itinerari: Hostalets d’en Bas-Molí Vell- Camí Ral- l’Hostalot- Falgars d’en Bas- Hostalets. Poseu-hi unes dues hores de pujada i dues més de baixada. La baixada del PR és molt dreta i va pel mig d’un bosc molt tancat, quasi val més arribar a Falgars per gaudir de la vista i baixar pel mateix camí ral ja que és molt més agradable.http://ca.turismegarrotxa.com/la-garrotxa/cultura/camins-historics/cami-ral-vic-olot/