Volta Vall d’Estós - Llac d’Oô - Literola.

Diumenge 15 de Març del 2015

Dissabte: Entrem a la muntanya per la vall de Literola i ens posem els esquís passat el bosc. La visibilitat no és gens bona i anem remuntant la vall fins la cabana del Forcallo ajudats pel GPS. Arribem al cim del pic Frontonet i baixem per la collada de Dalliu fins passar al vessant de la vall d’Estós. La visibilitat millora i ens permet una divertida baixada fins la cabana del Turmo. Creuem un inusual i GEGANT allau i amb una consistent nevada arribem al refugi d’Estós.

A la muntanya no existeix el mal temps. Cada muntanya ens regala el temps que té.

Diumenge: Ha nevat tota la nit, però el dia es lleva radiant i sense vent. Decidim tornar a Literola pel vessant francés: Pel Port d’Oô i el llac del Portillón. Remuntem la vall de Gías obrint traça amb un “paquet” de neu impressionant. Mil metres després arribem al Port d'Oô i baixem al llac del Portillón d’Oô, que travessem buscant el millor pas. Tornem a posar pells i remuntem fins el coll inferior de Literola. Amb les cames demanant ja un descans fem una bona esquiada fins el cotxe. A la zona d’Estós hi ha moltíssima neu, però a la part francesa encara hi ha més.
Mireia, Perico i Cèsar.

Ambient hivernal

L’Agulla de la Paúl vestida de gala

Allau vall de Gías

ZZZ...Obrint traça

Gourgs Blancs i Pic Jean Arlaud

Baixant els primers metres Port d'Oô