Pic de la Bassera I pic de la Pala de Jan

Dilluns 9 de Març del 2015

Pic de la Bassera:

Del coll de la Botella (estació de Pal) baixem a les bordes de Setúria. Remuntem pel bosc i anem a petar a la carena NE del cim. Panorama poc engrescador: les ventades s'han portat la neu. He de fer algun tram a peu fins assolir el Bassera. Baixem directament del cim , am esquís, en direcció N-NE. Derrapant amb neu dura aconseguim no treure els esquís aprofitant llengües de neu entre pedregam. Més avall gaudim del descens per neu transformada fins les bordes i tornem a posar pells per remuntar fins el coll de la Botella. Hem passat de la tranquil•litat més absoluta al brogit desenfrenat de l'estació: motos de neu, trineus de gossos per passejar turistes, crits i músiques descontrolades, uf!

Pic de la Pala de Jan:

Arribem en cotxe al final de la pista de les bordes de Ransol, entre grans acumulacions de neu a ambdós costats, ja que una allau brutal havia escombrat la pista.
Inicialment ens dirigim cap el cim de la Portella de Varilles, però veiem les carenes molt ventades. Canviem de rumb i ens dirigim cap al cim de la Pala de Jan, on arribem per forts pendents però amb la neu molt estable, a la carena est i tot seguim fem cim. Descendim directament per la magnífica pala, just quan la neu està en el seu punt, just quan comença a transformar. Gran esquiada, de 900 m de desnivell tot seguida. Lamentacions en arribar a baix de que s'hagués acabat el descens tan ràpid!
Sortida realitzada per Manel García, Lluís Serra, Quim Balaguer i Marta Borràs

Pic de Bassera

Baixant del Pic de la Bassera

Les bordes de Setúria

El pic de la Pala de Jan i la seva magnífica pala que li dóna nom