Excursionisme CEB

SERRA CASTANYERA
Serra de l'Obac
27 juny 2014 - Grup CLIMENTS- Excursió nº 67

L'Obac té unes característiques pròpies, que tot i ser semblants amb la serrallada abrupta de Sant llorenç convida més a les passejades relaxades, on els camins són més acollidors, menys ferestecs i permeten la visibilitat ampla i extensa del territori.
Sortint del coll d'Estenalles s'agafa una pista ascendent que en pocs minuts porta al gran casalot de La Mata. Es tracte d'una masia datada al segle XII, on actualment s'hi troba el Centre d'Interpretació i Informació de l'Obac. A pocs metres de la masia s'aixeca l'ermita de Sant Jaume situada al punt més elevat d'aquesta zona que permet la millor panoràmica de l'Obac : Montcau al davant, La Mola a la dreta, Montserrat a ponent i una amplia perspectiva dels Pirieus al sector nord.
Segueix un ample camí cap al coll de la Garganta que ens portarà al Xalet i a la Coma d'en Vila, masia mig abandonada situada a 853m d'altitud on al seu davant es troba un gran altipla anomenat el Balcó de la coma d'en Vila. Seguint per un camí molt fresat arribarem a la famosa alzina del Vent, sens dubte la més gran i espectacular de tota la serra de l'Obac. Seguint en direcció sud arribarem al coll de Boix per trobar-nos amb el camí que puja de l'alzina del Salari. Aquí trencarem a l'esquerra per una ruta circular que ens retornarà al Xalet, La Mata i de nou al coll d'Estenalles. Ruta fàcil de tres hores que es fan curtes i recomenable per a tothom.
La colla: Enric, M.Rosa, Joan, Jaume, Alejandro, Teresa, Santi, Marcel, Llorenç, Carme, Neus, Xavi, Josep, Mercè, Victor, Cristina i l'Esquitx.