Excursionisme CEB

Voltants de Badalona

Diumenge 20 de Juliol del 2014

Excursió al Turó de l'Home - Conreria - Poliesportiu de Tiana

Recorregut. - Tanatori de Badalona - Turó de l'Home - Conreria - Cementiri del Còlera - Poliesportiu de Tiana

Longitud estimada del recorregut. - Uns 5'25 km
Desnivell total del recorregut. - + 195 metres, - 203 metres.
Temps total caminant. - 1 hora i 53 minuts.

Recorregut en línia però amb fàcil connexió d'autobusos urbans tant per l'anada com per la tornada.
Per l'anada autobús. - B 27
Pel retorn autobús. - B 29

Prendrem l'autobús B 27 que ens deixa just al peu de les escales mecàniques que faciliten l'ascens fins a l'aparcament del Tanatori de Badalona, pujarem i girarem a l'esquerra, just a l'acabar l'aparcament per la nostra dreta surt una pista marcada en vermell i blanc com a GR 92, pista que haurem de prendre i que en forta pujada ens durá fins al coll del Turó de l'Home, arribats al coll prendrem a la nostra dreta una en principi pista i que poc després de deixar de banda una pilona elèctrica es converteix en corriol, en set minuts des del coll ens portarà fins al cim del Turó de l'Home, gaudirem d’una excepcional panoràmica que s'aprecïa des d'aquest punt i abasta des del port de Premià per orient, fins al Prat i les muntanyes de Garraf per occident, tornarem al coll pel mateix camí que hem seguit per a l'ascens i prosseguirem per la pista on en pocs metres a l'esquerra un senyal de GR 92 ens indica per on hem de continuar (ara cooriol), després d'una petita pujadeta el camí planeja sensiblement, hem fer atenció doncs a la dreta i al fons de la vall podrem veure la gairebé amagada Cartoixa de Montalegre, seguint per aquest camí senyalitzat en vermell i blanc com a GR 92 en 20 minuts des del coll arribarem a l'antic seminari de la Conreria, ara fundació Pere Tarrés, (font d'aigua i un bon lloc per a esmorzar),
Amb l'estómac reconfortat, seguint les marques del GR 92 deixem el seminari per la carretera cap a la dreta, !!Atenció¡¡ en uns pocs minuts pel coll de Montalegre o de la Conreria creuarem la carretera B 500 per prosseguir per una pista que surt gairebé davant nostre i també senyalitzada com a GR 92, pujarem uns 150 metres i just davant de l'entrada de la reixa de la casa de colònies PO Canyadó (!!Ull¡¡ aquí hem de deixar de seguir l'senyals vermelles i blanques) a nostra dreta neix un corriolet senyalitzat com Font de l'Alba, crriol que hem de seguir i deseguida passa per davant del diminut Cementiri del Còlera, el corriol malgrat girar diverses vegades a dreta i esquerra, està molt ben senyalitzat i ens dirigirà sense més problemes fins al Poliesportiu de Tiana, al qual arribarem en uns 50 minuts després de la nostra sortida després de asmorzar al Seminari.
Atès que estem a l'estiu i si ens ve de gust, arribats al poliesportiu de Tiana podem prendre un bany a la seva magnífica piscina, o si no l'autobús B 29 que ens portarà de tornada a Badalona.