Pic de Bastiments

Dimecres 4 de Desembre del 2013

Hem aprofitat aquest anticicló pujant al circ d’Ulldeter. El dia ha estat boníssim, encara que amb un fred ben viu. Ens hem posat els esquís als peus al costat de la carretera, doncs la neu és molt abundant. Passem a tocar del refugi d’Ulldeter. A partir d’aquí la inclinació s’ha suavitzat per tornar a enlairar- se a l’arribar al peu del Coll de la Marrana. Els darrers metres els fem amb els esquís a la motxilla ja que la neu està molt ventada. Un cop superat aixó, prenem forces, i seguim amunt amb la gran pala dels Bastiments reptant-nos. Doncs unes quantes llaçades amb les seves voltes maria, uns quants esbufecs i ja som amunt, al cim del Bastiments. Anem fins al final amb el seu gran piolet incrustat a la roca. Dia ideal per la contemplació. Total visibilitat. Però no cal adormir-se, el fred ens ho recorda. Així que fora pells i avall va. La neu prou bona. Decidim tallar per una dreta canal per no treuren’s els esquís a la Marrana. Un cop a la estació, aprofitar-nos de unes pistes trepitjades per fer uns bons girs. Arribats al cotxe satisfets, necessitem el concurs de una bona gent per sortir de l’aparcament, el cotxe es resistia a abandonar aquests paratges. Activitat feta per l’Àlvar i l’Elies.