Punta Alta de Comalesbienes

Diumenge 14 de Juliol del 2013

Comencem el dissabte al migdia pujant al refugi Ventosa i Calvell des de la presa de cavallers. El primer xàfec de la tarda el passem dins dels cotxes, i quan sembla que afluixi sortim. Pel camí ens arreplega algun ruixat i fins i tot una mica de pedra. Arribem al refugi just a temps quan s'hi torna a posar de debò.

El refugi és ple a vessar, sort que teníem reserva

L'endemà al matí sortim cap a quarts de vuit cap als estanys de Colieto. Arribant a l'estany del Mamut ens trobem que el camí puja per unes canals amb força neu. Com que no dúiem grampons ni piolets fem una variant per unes llastres de roca que ens porten a un pas anomenat la Raconada, a més o menys 2500 m. Aquí es veu la tartera que puja fins al coll Arenós, neta de neu menys al tros final. Un cop guanyat el coll a 2800 m cal remuntar una canal pedregosa molt feixuga fins a una bretxa, i d'allà al cim de 3019m cap a les 11h40. Hi ha molt bones vistes llàstima del dia amb una mica de calitja.

Per baixar sortim del cim recte avall per la pala SE, seguint fites i trossos fresats, i evitant les congestes. És molt dret, sort que és de baixada. Sense arribar als estanys de Comalesbienes es va girant a la dreta per arribar al principi del barranc. La baixada del barranc és molt llarga i pesada, cal tenir en compte que quan s'arriba al bosc cal creuar-lo i anar a buscar el vessant dret orogràfic. Aquí ens arreplega el xàfec de la tarda, que avui ha vingut una mica abans. A l'últim tros seguim les esses del camí de la cantera per fer la presa, passant per una mina abandonada.

Hem fet l'excursió en Joan Vila, en Rafel Gómez, en Josep Martínez, en Jordi Martínez fins al refugi i en Lluís Pujol.

El Refugi Ventosa i Calvell, amb al Pa de sucre i la punta Harlé més a l'esquerra