Excursionisme CEB

Marxa de Resistencia "Pels Camins dels Matxos" - Torelló

Diumenge 21 d'Abril del 2013

Aquest diumenge s’ha celebrat una de les marxes de resistència més interessants del calendari de la Feec Pels Camins dels Matxos. Una ruta de 62 km i més de 3400 metres de desnivell positius al voltant de Torelló. Comencem enfilant-nos a Bellmunt per un senderó amb un fort pendent, a dalt ens espera l'esmorzar. Per pair ens espera una forta baixada i un flanqueig passant pel Salt del Molí (Vidrà) i tornem a enfilar-nos cap al Puigsacalm i tot seguit el camí de baixada fins el coll de Bracons. Creuem la carretera i continuem baixant fins el punt de dinar, botifarra i síndria. Ara ens toca puja, primer sense grans pendents però poca poc la cosa es va inclinant fins l’últim tram d’escales que ens porta a l’ermita de Cabrera, ja hem fet més de 40km i després de creuar tot aquest altiplà un fort pendent ens porta a la pista que ens conduirà de nou al punt de dinar, ara ja a 20 km del final els camins i senderons es van alternant fins arribar al riu on ens descalcem per a passar-lo i començar així l’últim tram del recorregut que fent dents de serra ens porta fins al castell de Torelló i de baixa al punt de sortida.
Ha estat un dia intens , a les quatre sonava el despertador i a quart de set començava la marxa. El dia ens ha ofert unes vistes cap al Pirineu , el Cadí o El Port del Compte encara enfarinats magnifiques , hem passejat per unes fagedes que començaven a despertar i un terra entapissat de narcisos que feia recança trepitjar. Tot això ens a dut a gaudir d’un diumenge de primavera.